Töltőhálózat Szlovéniában

Töltőhálózat Szlovéniában

2017-03-15

Nemrégiben Szlovéniában jártam. Érdekes volt látni, hogy milyen jól átgondolt gyorstöltő hálózatot építettek ki EU finanszírozással (úgy látszik ők nem a kazah kecskék szaporodását taglaló tanulmányokra költik az uniós pénzt :) ). Gyakorlatilag a fő közlekedési útvonalakon 50-60km-ként található olyan benzinkút, ahol töltő is van. Minden töltőn van CHAdeMO, CCS2 és Type2 AC csatlakozás. A szolgáltatás fizetős. Ez azért érdekes, mert előre vetítheti, hogy nálunk mennyit fognak kérni a töltésért, ha fizetőssé válik. (Szlovénia árszínvonala hasonló a magyarhoz, az üzemenyag ára pl. szinte fillérre ugyanannyi, mint itthon.) Nem olcsó! A telefonhívásra kapcsolt töltés percenként(!) 20 Eurocent, regisztráció esetén 11 Eurocent percenként. Ha valaki prepay kártyát vesz, akkor már nem percenként, hanem töltésenként kell fizetni 10EUR-t. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy a Type1-es AC töltést nem teszi lehetővé. De valahol azért érthető, hogy az EU az EU-s szabványok szerinti töltőket támogatja és a lassabb, hosszadalmasabb egyfázisú amerikai Type 1-et nem. Illetve felajánlja a DC töltést - már, ha van erre lehetőség az autóban.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Roland Kosarszky: Ez érdekes, mert akkor az egy fázisú 16A töltésu autókat gyakorlatilag semmi értelme tölteni,mert jóval drágább lenne mint a benzin...

 

Laszlo Huszar: Itt is ez lesz ,semmi sincs ingyen !

 

Zénó Kovács: "Az ingyen kólát is fizeti valaki..."

 


Volt már olyan a ki kicserélte BMW i3-ban a 60Ah akkucsomagot a 94Ah-ra?

2017-03-15

Volt már olyan a ki kicserélte BMW i3-ban a 60Ah akkucsomagot a 94Ah-ra? Német lapok 7000 EUR árról írnak, itthon több szervizben is érdeklődtem pár hónapja, nem is hallottak róla.

Posztoló:

 

22 válasz érkezett:

Somogyi Tamás: A csere elméletileg megoldható, de szerintem még nem nagyon cseréltetett senki. Főleg nem Magyarországon.

 

Wiesner Attila: Én is kérdeztem már a Budapest Motorst erről. Elméletileg igen, de akkora az ára, hogy megéri lecserélni az autót egy nagyobb teljesítményüre.

 

Somogyi Tamás: azért jo, hogy kompatibilis a két akksi mert ha kuka a régi akkor gond nélkül tudod belekérni az új nagyobb kapacitásut. Ha nincs baja szerintem sem éri meg a csere

 


Használt Peugeot Ion, vagy Citroen C-zero vásárlásán gongolkozom.

2017-03-14

Sziasztok. Használt Peugeot Ion, vagy Citroen C-zero vásárlásán gongolkozom. Mik az ismert problémák, amikkel számolni kell ezeknél a típusoknál? Pl. mennyi bele egy akkupakk, ha esetleg szükségessé válik, vagy esetleg lehet cellánként cserélni? És még egy fontos kérdés: Én, a magam 190cm-es , és 105 kg-os, nem kifejezetten légies termetemmel vajon elférek-e benne? Előre is köszönöm a válaszokat!

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Rizmajer László: November óta több, mint 6000 km-t mentem vele, baromira jó kis kocsi, imádom. Problémái nem nagyon vannak, egy 30 e km alatti futású kocsival szinte biztosan nem foghatsz mellé. Az akkucellák darabonként cserélhetőek (4,5 ó...

 

Szabó Zoltán: Én azt nem értem, hogy ebbe a Peugeot Ion - Citroen C-Zero - Mitsubishi i-MiEV hármasba miért nem jött akkupakk frissítés (nagyobb kapacitással)? Ezekből már van 6 évesnél idősebb is, lassan ...

 

Egry Gábor: Hány cella van/140€ ért. És hogy lehet egyenként megmérnk a feszültségüket, meg a hömérsékletüket ? Ezt mutatja valami müszer? Csak mert annyira egyszerü a müszerfaluk.

 


Csinált már valaki töltőoszlopokhoz sima 230V-os villásdugó átalakítót?

2017-03-14

Csinált már valaki töltőoszlopokhoz sima 230V-os villásdugó átalakítót?

Posztoló:

 

10 válasz érkezett:

József Kis: Az mire jó ? Biztos, hogy tetszeni fog az oszlop tulajdonosának/üzemeltetőjének, ha egy ilyet lát bedugva ?

 

Adam Jusztus: Ahogy terjednek az elektromos autók a kokányolást is a piachoz kell igazítani... Majd elkezdi a sok "tanult" villanyszerelő megszakérteni.

 

Gergely Szládek: HA megmondod minek, segitek.

 


Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

2017-03-14

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni tisztázni egy félreértést? Egy beszélgetés során szóba került a gyorstöltés, és hogy a Leafnél Chademo van, de a Zoe-ban is van erre lehetőség, pedig ott csak 1db Type 2 csatlakozó van. Amennyire utána olvastam jól látom hogy Zoe tud 43kW (3x62A)-val tölteni? De akkor ehhez olyan töltőpont kell ami AC módban Type-2 csatlakozón kitolja ezt az áramot. Itthon van egyáltalán ilyen, vagy Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Vannak ilyen oszlopok, de nem túl gyakori. Az ELMŰ oszlopok általában 22kW-ot tudnak, amivel azért szintén viszonylag gyorsan tölthető a Zoé... abból találsz a legtöbbet mostanság.

 

Rizmajer László: A legtöbb 3 karos villámtöltő tud DC töltést (CHAdeMO + CCS Combo 50 kW) illetve AC (Type 2 43 kW). Ezeken a töltőpontokon tudod villámtölteni a Zoe-t, az ELMŰ-s oszlopokon pedig 22 kW-tal tölthető.

 

Kanczler Csaba: Elmű oszlopnál kérni kell külön a regisztrációkor a 32A-es töltési lehetőséget (probálni még nem próbáltam) Tehát elvben az is többet tud 22-nél

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21    22    23    24    25    26    27    28    29    30    31    32    33    34    35    36    37    38    39    40    41    42    43    44    45    46    47    48    49    50    51    52    53    54    55    56    57    58    59    60    61    62    63    64    65    66    67    68    69    70    71    72    73    74    75    76   


Összesen 379 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni