Nissan Leaf vásárlás előtt mire érdemes figyelni?

Nissan Leaf vásárlás előtt mire érdemes figyelni?

2017-04-03

Elsősorban a Szakiktól szeretném kérdezni, hogy Nissan Leaf vásárlás előtt mire érdemes figyelni, hová érdemes elvinni átvizsgáltatni az autót (Budapesten), illetve EU és USA modell között milyen különbségek vannak. Egyáltalán érdemes-e USA modellel foglalkozni, vagy teljesen felejtős a garanciavesztés miatt? A válaszokat / segítséget előre is köszönöm! :)

Posztoló:

 

9 válasz érkezett:

Bálint Szita: Szerintem nem érdemes USA modellt venni, mivel azokban a navigációt és egyéb dolgokat nem lehet európai környezetre könnyen átalakítani. Én elvittem márkaszervizbe a vásárlás előtt. Ott azt mondtá...

 

Zoltán Zsolt Vári: Ha rendben van az eloelet a navi kivetelevel ugyanugy hasznalhato. Van ismerosnek USA modell, 3eve hasznalja, semmi gond vele.

 

János Szatmári: Arról se feledkezz el, hogy az eu modelleknél figyelj, hogy legyen benne aksi! Sokszor nincs!

 


Sikeres volt az állami elektromos autó támogatás?

2017-04-03

Ma 15:20 körül hallottam az info rádióban egy riportot, melyben elhangzott egy illetékes embertől - sajnos a nevét nem hallottam - hogy összesen csak 48 db elektromos autót adtak át az e-mobi pályázat kapcsán. Hol lehetne visszahallgatni a műsort, hogy pontosan mi is hangzott el? Ami biztos, hogy szó volt arról, hogy ez messze elmarad attól a mintegy 1100-as darabszámtól, amit a tavalyi 2 milliárd ft támogatás lehetővé tett volna. Idén pedig elvileg 3 milliárd Ft a rendelkezésre álló keret. Ez azt jelenti, hogy az 5 milliárdból 3333 db 1.5milliós támogatást lehetne adni. azaz ennyi elektromos kocsit lehetne támogatással értékesíteni. Egyébként én végig csináltam a pályázati procedúrát és egyszerűen szégyen ahogy megalkották a teljes folyamatot. Nekem az elején elment tőle a kedvem, de bennem volt a "csak azért is végigcsinálom" hangulat. Majd ha lecsillapodtak bennem az indulatok - így több mint 1 hónap után is - majd megírom. Egy biztos, hogy nem mondható el, hogy vállalkozó-barát lenne a folyamat.

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

Ősi Péter: Várom a történetet! Érdekelne a bürikratikus procedúra folyamata!

 

Egry Gábor: Megdöbbentő számok . De az is ,hogy több hetes procedura, miért kell ezt igényelni, miért nem jár autómatikusan. Arról nem is beszélve, haszmálhatóbb ötlet lett volna a 0 %- os á...

 

Attila Sztankó: Mi az elsők között voltunk és még tavaly év végén megkaptuk a jóváhagyást. Igaz, a kezdeti ötletek után nem szórakoztunk céggel, hanem magánszemélyként intéztü...

 


Hogy kell megóvni az elektromos autó akkumlátorát?

2017-04-02

Arról van kimutatás, hogy Leaf, illetve Ampera esetében mivel teszek jobbat, ha 30-40-50%-nál töltök, vagy ha minél jobban kihasználom, és kevesebbszer töltök, de többet? Eljutottunk oda, hogy egy átlagos nap nem meríti le, kérdés, hogy a félig merült akksi töltése hogyan változtatja az élettartam-ciklusszámot.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Dömötör Zoltan: Amikor lehetőséged van,tölts.A töltés során keletkező hő káros az akkura,így ha többször kevesebbet töltöd,kíméled.

 

Rizmajer László: Meg kell nézni az adott autó akksijának gyártói adatlapját. Azon fel ven tűntetve egy görbe (ciklusszám vs DOD), ami egyértelműen megadja a kérdésre a választ.

 

György Nattán: Köszönöm. Tudnál esetleg ebben segíteni? Ampera 2012, Nissan 2014. Köszönöm szépen!

 


Nissan e-NV200 élménybeszámoló

Nissan e-NV200 élménybeszámoló

2017-04-01

A tegnap beígért beszámoló következik. Ha valaki nem látta volna a posztot, egy Nissan e-NV200 típusú elektromos haszongépjáművel teljesítettem a Budapest-Pécs útvonalat. Ebből a mondatból már rögtön lejön az, hogy sikerült :) A kocsival a budaörsi Nissan Gablini volt az első állomásom, szerettem volna minél nagyobb töltöttségi szintet elérni. Itt van ugyanis a város legszélén elhelyezkedő CHAdeMO töltőoszlop. Nagyon örülök annak, hogy sikerült még pont nyitvatartási időben odaérnem, hiszen egy Leaf pont a töltőn lógott, mint kiderült, a kereskedés tesztautója volt az, amit kérésemre leszedtek. 79%-os töltöttségi szinttel álltam be, 45 percet volt ott az autó, 97%-ra töltöttem DC-n (ami nekem érdekesség volt, mert úgy tudtam, hogy Nissant DC-n 96%-nál jobban nem lehet felölteni). 80% felett egyre alacsonyabb áramerősséggel lehet tölteni az autót, 96%-nál a töltés teljesítménye már csak 2 kW volt. Az e-NV200 computere 130 km-t becsült hatótávolságra, a siófoki töltő pedig 111 km távolságra volt (nem mentem autópályán). Gondoltam, hogy ez a 19 kilométeres differencia pont jó lesz nekem. Sokszor vezettem már villanyautót, de napi szinten sajnos még mindig nem, így nem tartozok az igazán bátrak közé, szeretk ráhagyni. A 7-esen végig 70 km/-hával mentem, tompított fényszóróval, klíma nélkül. Azt kezdtem észrevenni, hogy a differencia folyamatosan növekszik, eljutottam arra a pontra, hogy az autó 42 km-rel becsült nagyobb hatótávolságot, mint amilyen messze voltam Siófoktól. Úgyhogy körülbelül Székesfehérvár után 70 helyett több szakaszon a 75ös sebességet választottam. Érdekesség volt nekem, amit még egyik másik elektromos autóban sem tapasztaltam, hogy a tempomat mennyit fogyaszt. Amint bekapcsoltam, rögtön 7 km-rel kevesebbet jelzett az autó. Utána kikapcsoltam, és visszakaptam a 7 km-t. Nem gondoltam volna, hogy ennyi energiát követel egy sebességtartó automatika. Gondoltam, hogy lábam van, ezért nem pazarlok el 7 km-t, úgyhogy nem használtam. Ahogy a képen is látszik, amikor megérkeztem Siófokra, még 36 km-t írt az autó. 20 órakor kezdtem el tölteni, szerencsére itt sem volt senki előttem. Jobban tartottam a Siófok-Pécs útvonaltól, mint a Budapest-Siófoktól (pedig km-ben ugyanannyi), hiszen ismertem a domborzati viszonyokat. Mindenképpen 100%-ra akartam tölteni (főleg úgy, hogy már tudtam, DC-n el lehet érni 96%-nál nagyobb töltöttségi szintet is). Gondoltam, hogy biztos lesz egy 1,5 óra a töltés, úgyhogy jártam egyet a környéken. Kicsit elhúzódott, 21:15-kor értem vissza (ami a tervezett 1,5 óránál ugye előbb volt), és a töltőoszlopon az eltelt idő és a leadott kWh helyett azt az üzenetet láttam, hogy csatlakoztassa elektromos autóját. Rögtön levert a víz, hogy biztos valamilyen hiba történt amíg én sétálgattam, és kezdhetem az egészet újból. Bepattantam a kocsiba, megnyomtam az indítógombot, és az a tájékoztatás fogadott, hogy az akkumulátor 100%-os és a becsült megtehető hatótávolság 145 km. Nagyon örültem ennek a hírnek, úgyhogy el is indultam Pécsre. Pécsre az út nagyon nehéz volt, annak ellenére, hogy az emelkedők után lejtők jöttek, ahol visszatöltött az autó. Rövid idő után láttam, hogy a tervezett 70-es tempóval nem teljesíthető az út, úgyhogy folyamatosan elkezdtem visszavenni a sebességet, és néztem hogy hogyan alakul a különbség a kocsi számítógépe és a navigáció szerint. 65... csökken a különbség, 60... csökken a különbség. Végülis az 55-ös sebességet találtam ideálisnak (utólag, valószínűleg 60-nal is célt értem volna, de nem szerettem volna éjszaka autómentőt keresni). Botrányos egyébként, hogy a Balaton és Pécs között semmilyen töltő nincs, még Dombóváron, de Kaposváron sem. Nem hogy CHAdeMO, egy sima AC sem. Az úton kicsit izgultam, így (ugyan tudtam, hogy nem fogyaszt az sokat) pl reflektort sem kapcsoltam, végig tompítottal mentem, saját láb, 55 km/h, fűtés/klíma nélkül. Mánfa után jött az utolsó nagy emelkedő, ami tudtam, hogy kemény lesz. Felfelé már elkezdett villogni a töltésre figyelmeztető visszajelző, a becsült hatótávolság már csak 12 km volt (a célig pedig 6 km volt a távolság). Az emelkedő után viszont végig lejtőn gurultam be Pécsre, ahol annyira működött a regeneratív rendszer, hogy a végén már 28 km-t jelzett a műszerfalt helyettesítő LCD kijelző. Pécsen a Nissan kereskedésnél szerettem volna tölteni szintén CHAdeMO-val, de probléma volt a töltőoszloppal, nem akarta tölteni, akárhányszor próbáltam. Szerencsére onnan csak 4 km távolságra van a Centrum parkoló, itt van az első publikus pécsi töltőberendezés. Az oszlop ténylegesen leadta az 50 kW teljesítményt, amivel elég hamar feltöltődött, 30 perc alatt elértem 81%-os töltöttséget, a kijelző 125 megtehető km-t jelzett. Az út összesen 221 km volt, átlagfogyasztásra 15,6 kWh/100km jött ki. Érdekesség nekem a tempomat volt, illetve azt figyeltem meg, hogy az autó az 52 km/h-ás sebességet szereti a legjobban. Budapest (Budaörs) - Pécs 5 óra alatt sikerült.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Azt még fontos megjegyeznem, hogy az említett 52 km/h-ás sebsséggel viszont gyakorlatilag ki lehet szaladni a világból vele. Simán teljesíthető 150 km egy töltéssel.

 

Szabó Zoltán: Köszönjük szépen a beszámolót! Én nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam! :)

 

György Nattán: Szerintem ez nem a tempomat fogyasztása, hanem program belekalkulálja, hogy pl emelkedőn többet fogyaszt, ha ragaszkodunk a fix sebességhez.

 


Vajon mibe kerül itthon engedélyhez jutni egy villamosított motorra?

Vajon mibe kerül itthon engedélyhez jutni egy villamosított motorra?

2017-03-31

Vajon mibe kerül itthon engedélyhez jutni egy villamosított motorra?

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Esze Levente: https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=Pta3vRfMiAA

 

Gerendás Elektro Szabolcs: Nekem rendszámozott Ktm Freeride E-XC motorom van. Teljesen elektromos. 80 cm3-es papírokat kapott. Se zöld rendszám, se adókedvezmény. Utcán nem használom, de több mint 2 éve versenyzek vele...

 

Gerendás Elektro Szabolcs: https://youtu.be/wQxXGPbqfik

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21    22    23    24    25    26    27    28    29    30    31    32    33    34    35    36    37    38    39    40    41    42    43    44    45    46    47    48    49    50    51    52    53    54    55    56    57    58    59    60    61    62    63    64    65    66    67    68    69    70    71    72    73    74    75    76   


Összesen 379 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni