#venni

 

BMW i3 rex vélemények

BMW i3 rex vélemények

2017-06-04

Sziasztok! Köszi a befogadását! Autót akartam venni 2 hete, egy Volvo v60 volt a kiszemelt, majd jött Trump "klíma tagadása", ami úgy felháborított, hogy lemondtam a volvorol és úgy döntöttem zöldre váltok... Viszont sok tapasztalatom nincs elektromos autók terén...

Posztoló:

 

36 válasz érkezett:

Barek Péter: Tetszik ez a gondolkodásmód.

 

Wiesner Attila: Hívj, ha gondolod!

 

Benedek András: Egy Nissan e-NV200 többet tud hatótávban, mint az i3 BMW (REX nélküli).

 


Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről?

2017-04-04

Sziasztok! Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről? Az autó (Peugeot Ion) oldalán type1 csatlakozó van, a töltő pedig type2-es. Van olyan kábel, amit kerülni kell? Az Ion-hoz egyébként 16A-es kábelt vagy 32A-es kábelt érdemes venni? Köszönöm!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

József Aranyos: Nekem is van az iOn-hoz Type2->Type1 kábelem. Elég a 16-os, mert az autó invertere nem vesz fel 14A-nél többet.

 

Ernő Szép: 16A bőven elég, mert az autó max 14A-t tud felvenni váltóáramról. Ez pl. jó: http://coolautoo.hu/passziv-toltokabelek/7438-elektromos-auto-toltokabel-type1-type2-16a-valaszthato-kabelhossz.html?ps_full_site=1

 

József Aranyos: Amúgy ez a kábel passzív, nem lehet vele gond.

 


Nissan e-NV200 élménybeszámoló

Nissan e-NV200 élménybeszámoló

2017-04-01

A tegnap beígért beszámoló következik. Ha valaki nem látta volna a posztot, egy Nissan e-NV200 típusú elektromos haszongépjáművel teljesítettem a Budapest-Pécs útvonalat. Ebből a mondatból már rögtön lejön az, hogy sikerült :) A kocsival a budaörsi Nissan Gablini volt az első állomásom, szerettem volna minél nagyobb töltöttségi szintet elérni. Itt van ugyanis a város legszélén elhelyezkedő CHAdeMO töltőoszlop. Nagyon örülök annak, hogy sikerült még pont nyitvatartási időben odaérnem, hiszen egy Leaf pont a töltőn lógott, mint kiderült, a kereskedés tesztautója volt az, amit kérésemre leszedtek. 79%-os töltöttségi szinttel álltam be, 45 percet volt ott az autó, 97%-ra töltöttem DC-n (ami nekem érdekesség volt, mert úgy tudtam, hogy Nissant DC-n 96%-nál jobban nem lehet felölteni). 80% felett egyre alacsonyabb áramerősséggel lehet tölteni az autót, 96%-nál a töltés teljesítménye már csak 2 kW volt. Az e-NV200 computere 130 km-t becsült hatótávolságra, a siófoki töltő pedig 111 km távolságra volt (nem mentem autópályán). Gondoltam, hogy ez a 19 kilométeres differencia pont jó lesz nekem. Sokszor vezettem már villanyautót, de napi szinten sajnos még mindig nem, így nem tartozok az igazán bátrak közé, szeretk ráhagyni. A 7-esen végig 70 km/-hával mentem, tompított fényszóróval, klíma nélkül. Azt kezdtem észrevenni, hogy a differencia folyamatosan növekszik, eljutottam arra a pontra, hogy az autó 42 km-rel becsült nagyobb hatótávolságot, mint amilyen messze voltam Siófoktól. Úgyhogy körülbelül Székesfehérvár után 70 helyett több szakaszon a 75ös sebességet választottam. Érdekesség volt nekem, amit még egyik másik elektromos autóban sem tapasztaltam, hogy a tempomat mennyit fogyaszt. Amint bekapcsoltam, rögtön 7 km-rel kevesebbet jelzett az autó. Utána kikapcsoltam, és visszakaptam a 7 km-t. Nem gondoltam volna, hogy ennyi energiát követel egy sebességtartó automatika. Gondoltam, hogy lábam van, ezért nem pazarlok el 7 km-t, úgyhogy nem használtam. Ahogy a képen is látszik, amikor megérkeztem Siófokra, még 36 km-t írt az autó. 20 órakor kezdtem el tölteni, szerencsére itt sem volt senki előttem. Jobban tartottam a Siófok-Pécs útvonaltól, mint a Budapest-Siófoktól (pedig km-ben ugyanannyi), hiszen ismertem a domborzati viszonyokat. Mindenképpen 100%-ra akartam tölteni (főleg úgy, hogy már tudtam, DC-n el lehet érni 96%-nál nagyobb töltöttségi szintet is). Gondoltam, hogy biztos lesz egy 1,5 óra a töltés, úgyhogy jártam egyet a környéken. Kicsit elhúzódott, 21:15-kor értem vissza (ami a tervezett 1,5 óránál ugye előbb volt), és a töltőoszlopon az eltelt idő és a leadott kWh helyett azt az üzenetet láttam, hogy csatlakoztassa elektromos autóját. Rögtön levert a víz, hogy biztos valamilyen hiba történt amíg én sétálgattam, és kezdhetem az egészet újból. Bepattantam a kocsiba, megnyomtam az indítógombot, és az a tájékoztatás fogadott, hogy az akkumulátor 100%-os és a becsült megtehető hatótávolság 145 km. Nagyon örültem ennek a hírnek, úgyhogy el is indultam Pécsre. Pécsre az út nagyon nehéz volt, annak ellenére, hogy az emelkedők után lejtők jöttek, ahol visszatöltött az autó. Rövid idő után láttam, hogy a tervezett 70-es tempóval nem teljesíthető az út, úgyhogy folyamatosan elkezdtem visszavenni a sebességet, és néztem hogy hogyan alakul a különbség a kocsi számítógépe és a navigáció szerint. 65... csökken a különbség, 60... csökken a különbség. Végülis az 55-ös sebességet találtam ideálisnak (utólag, valószínűleg 60-nal is célt értem volna, de nem szerettem volna éjszaka autómentőt keresni). Botrányos egyébként, hogy a Balaton és Pécs között semmilyen töltő nincs, még Dombóváron, de Kaposváron sem. Nem hogy CHAdeMO, egy sima AC sem. Az úton kicsit izgultam, így (ugyan tudtam, hogy nem fogyaszt az sokat) pl reflektort sem kapcsoltam, végig tompítottal mentem, saját láb, 55 km/h, fűtés/klíma nélkül. Mánfa után jött az utolsó nagy emelkedő, ami tudtam, hogy kemény lesz. Felfelé már elkezdett villogni a töltésre figyelmeztető visszajelző, a becsült hatótávolság már csak 12 km volt (a célig pedig 6 km volt a távolság). Az emelkedő után viszont végig lejtőn gurultam be Pécsre, ahol annyira működött a regeneratív rendszer, hogy a végén már 28 km-t jelzett a műszerfalt helyettesítő LCD kijelző. Pécsen a Nissan kereskedésnél szerettem volna tölteni szintén CHAdeMO-val, de probléma volt a töltőoszloppal, nem akarta tölteni, akárhányszor próbáltam. Szerencsére onnan csak 4 km távolságra van a Centrum parkoló, itt van az első publikus pécsi töltőberendezés. Az oszlop ténylegesen leadta az 50 kW teljesítményt, amivel elég hamar feltöltődött, 30 perc alatt elértem 81%-os töltöttséget, a kijelző 125 megtehető km-t jelzett. Az út összesen 221 km volt, átlagfogyasztásra 15,6 kWh/100km jött ki. Érdekesség nekem a tempomat volt, illetve azt figyeltem meg, hogy az autó az 52 km/h-ás sebességet szereti a legjobban. Budapest (Budaörs) - Pécs 5 óra alatt sikerült.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Azt még fontos megjegyeznem, hogy az említett 52 km/h-ás sebsséggel viszont gyakorlatilag ki lehet szaladni a világból vele. Simán teljesíthető 150 km egy töltéssel.

 

Szabó Zoltán: Köszönjük szépen a beszámolót! Én nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam! :)

 

György Nattán: Szerintem ez nem a tempomat fogyasztása, hanem program belekalkulálja, hogy pl emelkedőn többet fogyaszt, ha ragaszkodunk a fix sebességhez.

 


Fiat 500e vélemény

Fiat 500e vélemény

2017-03-29

Sziasztok! Fiat 500e. Írok róla néhány sort, mert nem találtam a neten sehol, hasonlóan megírt véleményt az autóról, pedig jól jött volna vásárlás előtt. Nem túl hosszas gondolkodás után vettünk egy Fiat 500e-t cirka 25500-km-el 1013.12-havi gyártásút. Mindig tetszetek ezek a retro autók. Mini, fiat stb… Budapesti használatra vettük, így legtöbbször néhány kilométert megyünk az autóinkkal. Otthonról zöldségesbe, pékségbe, közértbe stb.. Ezen a néhány kilométer alatt a benzines autók szinte be sem melegednek, ráadásul a legkisebb benzines autónk is 5500-ccm, így 20-liter körül fogyaszt mindegyik a városban, ilyen használat mellett. Arról nem is beszélve, hogy ez a használat a legrosszabb nekik, a hidegen használt motor kopása miatt. Számításaim szerint tízszer kevesebbet fogyaszt így árban 100-km-en az elektromos autónk, tehát mi 9000-ft-ot spórolunk 100-km-enként. Évi átlag 10.000-km-es futásteljesítménnyel számolva és egyéb költségeket megspórolva 4-év alatt azaz kb 40.000-km alatt meghozza az árát. Más elektromos autó szóba sem jöhetett, mert nem tetszett egyik forma sem. Fiat 500e-t Mexikóban gyártják, elvileg Floridában árulják őket. Mivel Európában nem forgalmazzák, így mindegyiket az Usa-ból hozzák be, a legtöbbet törötten és itthon megjavítják. Sajnos a legtöbb esetben nem 500e, hanem sima 500-as karosszéria elemekkel javítják vissza, mert az 500e elemek drágák. Így mokolt nem eredeti kinézetű az legtöbb itthon kapható. Ezt tapasztalatból is mondom, több autót néztem meg vásárlás előtt. Szerencsére nekem sikerült kifognom egy normálist, kevés km futással. Rétegvastagság mérő mindenhol gyári értéket mutatott. Tehát igényesen javították vissza vagy tényleg nem volt törve. Sokan félnek, hogy tönkremennek az akkumulátor és drága a csere. Olvastam, hogy jó esetben 150.000-200.000-km-ert el kell menjenek ezek. Évi 10.000-km-eres futással ez 15-20-év. Szerintem egyébként a következő 5-évben akkorát fog fejlődni a technika, hogy lényegesen olcsóbbak és jobbak lesznek az akkuk, így remélhetőleg nem lesz olyan drága az akkupakk csere, mint most. Tapasztalatok, ami eddig nem sok van, mert 2-napja vettük és használjuk az autót. Tatán vásároltam, és Bp 16-kerületbe jöttem haza lábon. Waze háztól házig 83-km-ert írt az 1-es úton. Kereskedő elfelejtette teljesen feltölteni, így 64% töltöttséggel 103-km hatótávot írva indultam el, 65-75-km/óra sebességgel haladva, ismerős ajánlására, akinek szintén ilyen autója van. Tempómattal 75-km/órára ráállva eléggé zabálta a megtehető kilométereket, mert ilyenkor nincs visszatöltés, végig zöldben volt az economy mutató. 65-75-közt játszva a gázpedállal és visszatöltögetve az akkut, sikerült plusz 28-km megtehető távolságot nyernem az autóba. Hozzáteszem, szerencsére sokszor lejtett az út Pest felé, így minden gond nélkül hazaértem és még itthon is tudtunk vele furikázni egy kicsit, mire felraktam töltőre. Természetesen 100% töltöttség esetén simán bevállaltam volna a 83-km-es utat 90-110-el autózva is. Reggelre 100% töltöttségen 191-km megtehető hatótáv fogadott. Feleségem ma normál városi körülmények közt autózva 37-km-ert ment az autóval, rádió és szellőztetés használatával, ami 46-km-megtehető távolságot vett le az autóból. Tehát normál használat mellett kb 80%-át lehet venni a kiírt hatótávolságnak, azaz 150-km-ert meg lehet tenni az autóval számításaim szerint gond nélkül. Tehát azt mondanám vezetési stílustól és fogyasztóktól függően 100-200-km közt lehet egy ilyen autóval városban egy töltéssel megtenni. Az autó formavilága végett egy nagyon szerethető vicces kis autó. 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így elég fürge és nagyon stabil az alacsony súlypontja miatt. Igazi kis gokart. Családi autónak nem alkalmas, mert pici. Hátsó ülés csak gyereknek való. Csomagtartója max kis bevásárlásra. Egy „nagy hátránya” van. Nincs gyors töltő csatlakozója, így 6-8-óra egy teljes töltés ideje. Városban használva ez nem olyan nagy gond, mert este ráér töltődni, és egy napra bőven elégnek tűnik a hatótávolsága. Elvileg csatlakozó típusa Type1. Arra kíváncsi lennék, tudom ezt, az autót tölteni valamelyik nyilvános töltőn? Pl Ázsia centerben, Aréna plázában vagy máshol? Kell hozzá valamilyen speciális kábelt vennem? stb… Egyelőre ennyi. Lesznek hosszas használat során szerzett tapasztalatok, akkor megosztom őket!

Posztoló:

 

28 válasz érkezett:

Gergely Szládek: Szia. Szuper a kis matchbox, de a számaid TUTI nem stimmelnek. Egy teljes feltöltés tuti nem 6-8 óra, ami után 191 km-ert ír ki a műszere! Ha a kocsi kijelzője jó, %/-ban kifejezett tölté...

 

Siska Mátyás: Szia, simán tudod tölteni bármelyik AC oszlopról (tehát a felsoroltak mindegyikében), egy egyszerű type2-type1 kábelre lesz szükséged hozzá. (Nissan Leaf töltőkábelként keress rá, a Leaf AC ...

 

Gergely Szládek: Viszont köszi a beszámolót "kipufogós" Robi, most látom hogy te vagy az :D

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


1    2    3   


Összesen 13 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni