#uton

 

Hol lehet tölteni Kiskőrösön?

2017-07-06

Kiskőrösön a Dózsa Gy 80/4 szám alatt (Kornóczi Aszódi Kft) Hétköznap 08.00-17.00 ig ingyen töltés minden elektromos autónak.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Attila Tolnai: Köszönjük szépen

 

Szabó Zoltán: Jelöld be a töltőhelyet a www.plugshare.com oldalon, hogy odataláljanak a #Villanyautók! ;) Ott megjelölheted a töltőcsatlakozó típusát, a rendelkezésre álló teljesítményt és hogy mikor lehet haszná...

 

Ernő Szép: Nagyon köszönjük!!! Milyen csatlakozó, mekkora teljesítmény áll rendelkezésre?

 


Citroen C zéró, és Peugeot Ion, esetleg Renault Zoé esetében milyen valós menettávval lehet számolni országúton?

2017-05-05

Sziasztok, Citroen C zéró, és Peugeot Ion, esetleg Renault Zoé esetében milyen valós menettávval lehet számolni országúton? Van bármilyen realitása külföldről hazagurulni vele? Köszönöm a válaszokat.

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Kepler László: szia egy barátomnak van peugeott ion, csak 80 megy bárhogy erőltetjük, fűtés és klíma nélkül.

 

Ernő Szép: Van, de nagyon alaposan fel kell készülni. A Peugeot, Citroen 130 km-t megy, de hosszú úton, autópályán csak 80%ig tudod tölteni, így 80 km-enként érdemes megállni 20 perc töltés idejére. Zoéná...

 

Juhászné Csoma Hortenzia: Nekünk mindkettő van, mármint Ion és Zoe. És az előttem szóló Úr, jól mondja a hatótàvot.

 


Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat.

2017-05-02

Sziasztok, Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat. Nyilván van másik autó is, tehát leginkább kalandvágyból utaztunk elektromossal. Ahogy már egy párszor ezt leírtam, ismét bebizonyosodott, hogy a teljesen elektromos autó nem alkalmas még közepesen távoli utakra sem. Az út Szolnokon keresztül vezetett, ahol a Chademo töltőt használtunk oda és vissza is megállva egy "gyors" pitstopra. Az út nettó 2:40 percet vett igénybe (normál autóval ez 2:20, más útvonal és normálisabb sebesség). A sztráda részen 115 km/h-ra állítottam a tempomatot az országúton 96 km/h-ra, nyilván a diesel autónkkal azért gyorsabban megyek ennél. A töltés 80%-ra tényleg 20 percig tartott de 92%-ra felnyomni 45 percig. A bruttó út 3,5 óra volt, tehát több mint egy órát buktam egy 220 km-es távon :) . Ez gyakorlatilag teljesen elfogadhatatlanul sok, ráadásul miután Szolnokon megálltam és valamit kellett csinálni a családdal, a megspórolt pénzt rögtön el is költöttem. Ennek megfelelően, kényelmetlenül (kicsi az autó), lassan és szinte semmivel sem olcsóbban mentem haza Békéscsabára. Kalandnak jó volt, közekedési eszköznek nem. Azt csak mellesleg teszem hozzá, hogy pl. egy Zoe-val pont ugyanígy tartott volna az út, csak akkor fizethettem is volna Szolnokon a hotelben, tehát egyedül a Teslával lehetett volna normálisan eljutni Csabára. Fontos megjegyezni, hogy itt még nem síelésről vagy nemzetközi utazásról beszélünk, csak egy 220 km-es középtávú útról. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az elektromos autózás baromi jó, ha második, ingázó autónak használod, első számú autónak nem alkalmas és jó ideig még nem is lesz az...

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

István Bagó: 400-500 km-es valós hatótávolság már nincs beláthatatlanul távol...

 

Ernő Szép: Gratulálok! És mennyi pénz maradt a zsebedben a több mint 1 óra időveszteségért cserébe? Lehet, hogy neked teljesen mindegy (bár akkor nem írtad volna le a Zoéval való fizetős tölté...

 

Laszlo David: A villanyautot nemis hosszutàvu utakra fejlesztik. A vàrosi közlekedés a lényege. Nem is olcso közlekedési eszköz.Sporolni nem lehet vele.A lokàlis légszennyezés csökkentése a cél....

 


Útvonal tervezés NissanConnect EV-vel

Útvonal tervezés NissanConnect EV-vel

2017-04-22

Útvonal tervezés NissanConnect EV-vel kérdés: A Nissan online felületén elérhető térkép/útvonaltervező szolgáltatás kapcsán kérdezném, hogy az alkalmazás figyelembe veszi-e, hogy a Leafnek milyen kapacítású az akksija? El szeretnék menni vele a Velencei tó mellől Pécsre. De az alkalmazás azt mondja, hogy a kb. 172km táv nem tehető meg vele. 30kWh-s a benne lévő akku, ennyi km-t gond nélkül ki szoktam autózni vele. Továbbá szintén ezen alkalmazással kapcsolatban kérdezném, hogy tudjátok-e, hogy mit jelent a paraméterek között beállítható Lassú/Normál/Gyors sebesség? Hány km/h-t jelentenek? Van-e tapasztalat ezen az útvonalon valakinek? Villámtöltő nincs útközben jelenleg. Tudom, hogy Siófok fele mehetnék, és tudnék ott tölteni, de az időmbe nem fér bele a töltés az odaúton. Ezért szeretném 1 menetben letudni. Várom a tapasztalatokat, véleményeteket. Köszönöm.

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Szerintem ennyit akkor tudsz elmenni, ha 70-nél gyorsabban nem nagyon mész és nem használsz fűtést. De nagyon rizikós, közbejöhet esőzés, dugó, útlezárás (terelés, baleset, stb.). Emellett Pé...

 

Szabó Zoltán:

 

Tóth József: -az Apponyi Kiskastélyi töltő az csak a szálloda vendégeinek töltő,másoknak csak egy, az utcán álló fémdobozok közül...........

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


1    2    3    4   


Összesen 17 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni