#toltovel

 

BMW i3 milyen töltővel lehet tölteni?

2017-07-30

Sziasztok! Egy olyan problémàm lenne hogy Érdrol indulva Siofokra szeretnek menni egy baratom nyaralojaba par napra i3-as BMW vel. A problema csak az hogy ahogy lattam a PlugShare-n nem igazan lattam a kornyeken megfelelö gyorstoltot csak lassut. Nem igazan vagyok tisztaba az I3 tolto csatlakozojával de meg tudnátok mondani hogy a Type 2 22kw os toltovel lehetne tölteni? Tudom h az se "gyors tolto" de gyorsabb mint amit a 220 ba dugok. Vagy esetleg mas megoldast a kornyeken? Mert a szallason nem tudom tolteni... koszi szepen elore is!

Posztoló:

 

17 válasz érkezett:

Helén Kulics: Veszprémben van villám és gyors töltő, Siófokon van 1-2 szállodâban már gyors töltő, külsősök is használhatják, persze ezek fizetősek.

 

Helén Kulics: M7 Székesfehérvárnál a sztráda mellett közvetlen van egy gyorsétteremnek gyors töltője.

 

Helén Kulics: Balatonfüreden is van több gyors töltő. Fizetősek, asszem.

 


Mi lehet az oka, ha vki az autojat 230V-os otthoni toltovel tolti 400V-os helyett?

 Mi lehet az oka, ha vki az autojat 230V-os otthoni toltovel tolti 400V-os helyett?

2017-05-25

Kedves Nissan Leaf tulajdonosok! Mi lehet az oka annak, ha vki az autojat 230V-os otthoni toltovel tolti a bevasarlokozpont elektromosauto tolton, nem pedig az egyebkent mukodo 400V-os csatlakozast hasznalja? Szamtalanszor lattam es mindig Leaf-et toltottek igy.

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Barek Péter: Nincs nála másmilyen kábel?

 

Varsányi Péter: A Leaf-hoz elég drágán adják a nagyobb áramú külső töltőt, mert az autóba épített kisáramú töltő nem alkalmas gyorsabb töltésre.

 

Kanczler Csaba: alapból nem adnak a leaf-hez type2-type1 kábelt

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


145 lóerő (107 kW), 33,5 kWh-s akksi, CCS töltővel

145 lóerő (107 kW), 33,5 kWh-s akksi, CCS töltővel

2017-03-03

145 lóerő (107 kW), 33,5 kWh-s akksi, CCS töltővel

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Tamás Kiss: Ár?

 

Varsányi Szabolcs: Drága.

 

István Bagó: Hát, ha lenne ennyi pénzem, megvárnám a Modell 3-at...

 


Mit lehet tudni az Alle töltőjéről?

Mit lehet tudni az Alle töltőjéről?

2017-01-14

Az Alle az első, 12 db töltővel:

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

András Fischer: 11 kW... tényleg?

 

Ernő Szép: 8 db 11 kW-os a P3 szinten. 4 db 22 kW-os a P1 szinten + 2 konnektor

 

Rich Nagy: Ezek a kínaiak!

 


1   


Összesen 5 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni

 

Elektromos autó hírek

Egy perc töltés, 800 kilométer vezetés: jön a használható e-autó?
Ha igaz a Fisker bejelentése, akkor nyugodtan kijelenthetjük: mérföldkőhöz érkezett az elektromos autózás, hiszen megtö... Tovább.
800 km teljes terheléssel – megérkezett a Tesla kamionja
A Tesla nem csak az új Roadsterrel fojtotta bele a szót a közönségbe a tegnap esti bemutatón, ugyanis ... Tovább.
Ekkora siker a villanyautókra adott ingyenpénz
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.
A BMW-sekre haragszol, mert bevágnak index nélkül? Akkor nézd meg ezt a Priust! – VIDEÓ
Szeretünk haragudni a BMW-sekre, mert gyakran elfelejtik, mire is való az a kis kar a kormány bal oldalánál, de ... Tovább.
Úgy viszik az elektromos autókat, mintha ingyen lennének
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.