#tolto

 

Veszprém - A városi piactér mellett,a gyorstöltő helyén.

Veszprém -  A városi piactér mellett,a gyorstöltő helyén.

2017-03-22

Most! VESZPRÉM Megújúlva-VILLÁMTÖLTŐ! A városi piactér mellett,a gyorstöltő helyén.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Ernő Szép: Már működik? Be van kapcsolva?

 

Kati Wéber: kösziii

 

Laszlo Huszar: Gyanus ez a hirtelen fejlődés....

 


Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére?

Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére?

2017-03-21

Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére? Kérdeztem a szervizt, az volt a válasz vegyek új kártyát 42.000 Ft.-ért. (nem ettem meszet) Eddig minden egyéb GPS t sikerült frissíteni, pl. torrent oldalról. Erről a kártyáról akartam először egy biztonsági másolatot készíteni, hátha a frisst térképeket valahonnan majd letöltöm, de a kártyaolvasó nem is látja! Valószínű másolásvédelem van rajta. Tehát valóban csak másik komplett programmal képzelhető el. Négy éves a verzió, ha nem is örökre, de valamennyit adhattak volna volna hozzá, hiszen egy legálisan megvásárolt programról van szó! Ennyi idő elteltével rengeteget változott az úthálózat. Pl. a Gablini budaörsi szervize rajta sincs a térképen, pedig legalább 15 éve ott vannak, és az utca is létezik. Ebből arra következtetek, hogy a Magyarország térkép a verzió ellenére több mint 4 éves! Természetesen elég lenne Mo. térképre megoldás. Köszönöm!

Posztoló:

 

2 válasz érkezett:

Gábor Szabó: sajna erről lemaradok http://bevezetem.eu/2016/07/11/a-nissan-uj-ingyenes-terkepfrissitesi-kampanyt-indit-a-nissanconnect-rendszerhez

 

Varsányi Péter: Nem másolásvédett, max. nem szabványos formátumú. Elvileg ha belenéznék, látnám, hány százalékban hasonlít a PC-k fájlrendszerére.

 


Létezik olyan mobil töltő, ami képes a 22kw AC csatlakozóról egyenáramú "gyorsabb" töltésre?

2017-03-20

András Tukora-hoz szegezem leginkább a kérdést, de ha más is tudja, ne fogja vissza magát. Tesztelek most egy leaf-et, és tényleg nem vagyok elragadtatva a gyorstöltő hálózat hiánya miatt. Létezik olyan mobil töltő, ami képes a 22kw AC csatlakozóról egyenáramú "gyorsabb" töltésre? Őszintén, nekem a Zoe kinézetre nem jön be, de az hogy sokkal gyorsabban tölthetem, akár otthon AC-ről, az nagyon pozitív. Az Ioniq-al ugyan ez a bajom, ccs töltő még kevesebb van, mint chademo.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Most akkor AC vagy egyenaramu (DC) toltoberendezest keresel?

 

Ernő Szép: Minden egyes ember ugyanezt a szívást fogja tapasztalni a csupán egy fázisról tölthető autókkal, aki elkezd a gyakorlatban villanyautózni. Erről beszéltem. Hiába gyönyörű szép az Ioniq, ...

 

Ernő Szép: Léteznek mobil AC-DC töltők, de a megbízható minőség csillagászati árban van (4 - 5 millió), a kínai utánzatokat meg senki nem meri bevállalni, hogy kísérleti nyúl legyen (800 ezer - 1.3 ...

 


Töltőhálózat Szlovéniában

Töltőhálózat Szlovéniában

2017-03-15

Nemrégiben Szlovéniában jártam. Érdekes volt látni, hogy milyen jól átgondolt gyorstöltő hálózatot építettek ki EU finanszírozással (úgy látszik ők nem a kazah kecskék szaporodását taglaló tanulmányokra költik az uniós pénzt :) ). Gyakorlatilag a fő közlekedési útvonalakon 50-60km-ként található olyan benzinkút, ahol töltő is van. Minden töltőn van CHAdeMO, CCS2 és Type2 AC csatlakozás. A szolgáltatás fizetős. Ez azért érdekes, mert előre vetítheti, hogy nálunk mennyit fognak kérni a töltésért, ha fizetőssé válik. (Szlovénia árszínvonala hasonló a magyarhoz, az üzemenyag ára pl. szinte fillérre ugyanannyi, mint itthon.) Nem olcsó! A telefonhívásra kapcsolt töltés percenként(!) 20 Eurocent, regisztráció esetén 11 Eurocent percenként. Ha valaki prepay kártyát vesz, akkor már nem percenként, hanem töltésenként kell fizetni 10EUR-t. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy a Type1-es AC töltést nem teszi lehetővé. De valahol azért érthető, hogy az EU az EU-s szabványok szerinti töltőket támogatja és a lassabb, hosszadalmasabb egyfázisú amerikai Type 1-et nem. Illetve felajánlja a DC töltést - már, ha van erre lehetőség az autóban.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Roland Kosarszky: Ez érdekes, mert akkor az egy fázisú 16A töltésu autókat gyakorlatilag semmi értelme tölteni,mert jóval drágább lenne mint a benzin...

 

Laszlo Huszar: Itt is ez lesz ,semmi sincs ingyen !

 

Zénó Kovács: "Az ingyen kólát is fizeti valaki..."

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17   


Összesen 82 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni