#tolteni

 

Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket?

2017-03-19

Üdv mindenki! Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket? Általános tapasztalatok érekelnének. Töröm a fejem valami ilyesmi váltáson, vagy a meglévő benzines mellé. Napi szinten cirka 30-35km-t megyek, többnyire város, meg vagy 3-4km főút. De ezt rendszeresen. Hétvégente 70km főút, de ezek mind kiszámíthatóak, célállomáson tudok tölteni, munkahelyen is, ott van 400V is (nem tudom hány amper, de most volt bővítés, megnézem majd). Teszteket átolvastam, kicsit másabb jellegű élménybeszámoló érdekelne inkább. Én magam 195cm magas vagyok, jelenleg egy G Astrát nyüstölök, és hamarosan érkezik a kislányom. Szóval, az elektromosnak tudnia kellene ilyen "igényeket" is kiszolgálni :) Hatótáv hogy alakul ilyen használatban, üzembentartási költségek, tippek-trükkök a típust illetően, ugye az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő dolgokat megszoktam, itt ez részben elmarad, mi van helyette? Köszönöm, aki tud segíteni!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: 195 cm-hez kényelmetlen lesz. 187 cm vagyok és nálam határeset. Ezt leszámítva nagyon jó kis kocsi, november óta a két iOnnal több, mint 6500 km-t mentem, nem vágyom vissza pöfögősbe :)

 

Rizmajer László: Amúgy az iOn/C-Zero/i-Miev kérdés gyakran felvetődik, érdemes kicsit átfutni 2-3 hétre visszamenőleg a posztokat.

 

Gergely Szládek: Vedd meg az én Elektromos Pandámat, az standard méret, és nyáron max 134 km , de 110km mindig, télen a legrosszabb 70 km az elektromos fűtéssel. 1 éves akkublokkal adom! Olcsóbban, mint egy MIEV/C_ZERO/ION !! ...

 


Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

2017-03-14

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni tisztázni egy félreértést? Egy beszélgetés során szóba került a gyorstöltés, és hogy a Leafnél Chademo van, de a Zoe-ban is van erre lehetőség, pedig ott csak 1db Type 2 csatlakozó van. Amennyire utána olvastam jól látom hogy Zoe tud 43kW (3x62A)-val tölteni? De akkor ehhez olyan töltőpont kell ami AC módban Type-2 csatlakozón kitolja ezt az áramot. Itthon van egyáltalán ilyen, vagy Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Vannak ilyen oszlopok, de nem túl gyakori. Az ELMŰ oszlopok általában 22kW-ot tudnak, amivel azért szintén viszonylag gyorsan tölthető a Zoé... abból találsz a legtöbbet mostanság.

 

Rizmajer László: A legtöbb 3 karos villámtöltő tud DC töltést (CHAdeMO + CCS Combo 50 kW) illetve AC (Type 2 43 kW). Ezeken a töltőpontokon tudod villámtölteni a Zoe-t, az ELMŰ-s oszlopokon pedig 22 kW-tal tölthető.

 

Kanczler Csaba: Elmű oszlopnál kérni kell külön a regisztrációkor a 32A-es töltési lehetőséget (probálni még nem próbáltam) Tehát elvben az is többet tud 22-nél

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


Van valaki aki tudja már otthon éjszakai/vezérelt áramról tölteni a verdát?

2017-02-20

Sziasztok, Van valaki aki tudja már otthon éjszakai/vezérelt áramról tölteni a verdát? 1 éve lepattintott az Elmű, hogy nincsen NGM rendelet, felszállt esetleg azóta a fehér füst? Köszi, Zoli

Posztoló:

 

8 válasz érkezett:

Szűcs Gábor: nem lehet éjszakairól tölteni, az egy téves információ volt, a sajtó összekeverte az A és B tarifát az A1-A2-vel. A másodikkal lehet, de az elhanyagolható kedvezmény, cserébe nappal drágá...

 

Szűcs Gábor: ill. ha jól emlékszem annyi kedvezmény van, hogy ha kérsz egy A2 órát, akkor megtarthatod mellette az A1-es órát is, így neked nem lesz drágább a nappali áram, mert az A2...

 

Ernő Szép: Ennek ellenére a sokan éjszakairól töltik (akinek van). Fixen bekötik a töltőt, mint fogyasztót és az autó éjjel mindig rajta van.

 


Hogy tölt vissza többet az autó fékezéskor?

2017-02-07

#fékezésienergia #leaf Sziasztok! Kinek mi a tapasztalata, hogy tölt vissza többet az autó fékezéskor? Ha nincs mögöttem senki,inkább lassan fékezzek sokáig vagy nagyobb fékezési energia rövid távon? Köszi! Más: az Ikeában nem tudtam tölteni,azt mondták,még nem üzemelték be..

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Ernő Szép: Már működik az IKEA töltő!

 

Ernő Szép: A hosszabb, finomabb fékezés a jó, úgy többet tölt vissza. Időben érdemes levenni a lábunkat a gázról és hagyni kigurulni az autót a piros lámpáig motorfékben. Ha jö...

 

Viktória Anna Romeisz: https://youtu.be/3g4CK7MDTzQ

 


1    2    3    4    5    6   


Összesen 29 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni