#tolt

 

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


A veszprémi töltő működik már? - 2017-04

2017-04-19

Sziasztok, gyors segítségre lenne szükségem: a veszprémi töltő működik már? Illetve: az AC oszlopot elbontották, és annak a helyére került az új töltő, vagy AC töltésre van lehetőség az új oszloptól függetlenül is? Köszi!

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Zoltan Fekete: Siska Mátyás elvileg működik! App nélkül is menni fog. A régit áthelyezték a Cserhát utca 2. -be. Ott van egy nyilvános wc is mellette

 

Ernő Szép: Működik. Az AC is működik, ott van közel hozzá. Plug Share-en megtalálsz minden friss infót.

 

Siska Mátyás: Köszi! :)

 


Ingyenes töltés Grazban Type2 és 220v

Ingyenes töltés Grazban Type2 és 220v

2017-04-15

Ausztriában ha ilyen zöld oszlopot találtok, ott a töltés térítésmentes. Semmi kód vagy regisztráció. Csak rádugod és már tölt is. Csak Type2 és 220v konnektor. ( meg 380v dugó is, de ezt nem tudom, miért? ) Graz körül van egy pár ilyen.

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Imre Szücs: Ernő Szép ! 380-as dugó is van!!!!! Elmondod az okát? :-)

 

Gaján Gábor: Tegnap ezt fotóztam.

 

Ernő Szép: Köszi, ez hasznos infó! Az A1-es autópálya mentén: Bécs - Salzburg vonalon is jól jönnének ilyen ingyenes és/vagy egyszerűen használható töltőpontok.

 


C-Zero-t, vagy I-Miev-et használók: a nyilvános töltőnél mindig megvárjátok amíg az autó feltölt?

2017-04-14

Sziasztok! Azok, akik Ion-t, C-Zero-t, vagy I-Miev-et használtok, a nyilvános töltőnél mindig megvárjátok amíg az autó feltölt, vagy otthagyjátok a töltőn az autót és bíztok abban, hogy mire visszaértek, még mindig ott van a kábel és nem vitte el azt senki? Ha jól tudom, ezeknél a típusoknál nem lehet rögzíteni a kábelt és bárki kihúzhatja a csatlakozóból úgy az autó, mint a töltő oldalán és már viheti is.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: Kis lakattal zárjuk a Type1 csatlakozó rögzítő karját a furaton keresztűl. Eddig még (kopp-kopp-kopp) így sosem vitték el :)

 

Rizmajer László: Így: http://charge.yazaki-group.com/english/img/product/normal_outlet_key.jpg

 

Zsolt Rozgonyi: Ahamm, megnézem akkor ezt a megoldást, köszönöm! :)

 


Töltési stratégia kérdések

2017-04-14

Töltési stratégia kérdések. Már több hete csak 80%-ra töltöm az autót és nem hagyom 40% alá merülni. Napközben ha kell inkább többször rátöltök. Ez elviekben a ha jól tudom a legjobb az akkumulátornak. Viszont ilyen használatban soha nem történik cella kiegyenlítés. Hosszabb távon így a cellák egymáshoz képest elmásznak. Szerintetek milyen gyakran kéne 100%-ra tölteni hogy a cellák kiegyenlítése is megfelelő legyen. Az jó lehet-e ha hétvégente legalább 1 alkalommal feltöltöm 100%-ra(Persze utána rögtön indulás, hogy 100%-on ne álljon az autó).

Posztoló:

 

9 válasz érkezett:

Bálint Szita: Az elfelejtettem beleírni, hogy egy Nissan Leaf-ről van szó

 

Rizmajer László: Ha napi használatban van a kocsi, akkor nyugodtan feltöltheted 100%-ra. A legkiméletesebb az akksinak, ha nem gyorstöltéssel kerül bele az áram.

 

Bálint Szita: Ha miden igaz akkor elviekben az akkumulátor magas hőmérsékletű állapotát kell kerülni ezért rossz a gyorstöltés. Az autót töltési időzítővel töltőm este 21 óra é...

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16   


Összesen 79 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni