#tolt

 

Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

2017-03-14

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni tisztázni egy félreértést? Egy beszélgetés során szóba került a gyorstöltés, és hogy a Leafnél Chademo van, de a Zoe-ban is van erre lehetőség, pedig ott csak 1db Type 2 csatlakozó van. Amennyire utána olvastam jól látom hogy Zoe tud 43kW (3x62A)-val tölteni? De akkor ehhez olyan töltőpont kell ami AC módban Type-2 csatlakozón kitolja ezt az áramot. Itthon van egyáltalán ilyen, vagy Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Vannak ilyen oszlopok, de nem túl gyakori. Az ELMŰ oszlopok általában 22kW-ot tudnak, amivel azért szintén viszonylag gyorsan tölthető a Zoé... abból találsz a legtöbbet mostanság.

 

Rizmajer László: A legtöbb 3 karos villámtöltő tud DC töltést (CHAdeMO + CCS Combo 50 kW) illetve AC (Type 2 43 kW). Ezeken a töltőpontokon tudod villámtölteni a Zoe-t, az ELMŰ-s oszlopokon pedig 22 kW-tal tölthető.

 

Kanczler Csaba: Elmű oszlopnál kérni kell külön a regisztrációkor a 32A-es töltési lehetőséget (probálni még nem próbáltam) Tehát elvben az is többet tud 22-nél

 


Csinált már valaki töltőoszlopokhoz sima 230V-os villásdugó átalakítót?

2017-03-14

Csinált már valaki töltőoszlopokhoz sima 230V-os villásdugó átalakítót?

Posztoló:

 

10 válasz érkezett:

József Kis: Az mire jó ? Biztos, hogy tetszeni fog az oszlop tulajdonosának/üzemeltetőjének, ha egy ilyet lát bedugva ?

 

Adam Jusztus: Ahogy terjednek az elektromos autók a kokányolást is a piachoz kell igazítani... Majd elkezdi a sok "tanult" villanyszerelő megszakérteni.

 

Gergely Szládek: HA megmondod minek, segitek.

 


Aki épített már ki otthoni töltőtt, milyet választott, miért és hogy vált be?

2017-03-11

Körkerdes: aki épített már ki otthoni töltőtt, milyet választott, miért és hogy vált be? ( nekem 1x32A kell, de minden véleményre kiváncsi vagyok)

Posztoló:

 

10 válasz érkezett:

Ernő Szép: Otthonra elegendő egy CEE32A-es 5 pólusú ipari aljzatot felszerelni a falra és abba közvetlenül egy aktív töltőkábelt tudsz csatlakoztatni és ezt ott is hagyhatod fixen bedugva. Ha bármikor úgy alakul, hogy elvinné...

 

Ifj Ponori Thewrewk Ajtony: Ez azt jelenti, hogy az otthoni hálózatból 32 A-t fenn kell tartani csak a töltésre?

 

Ernő Szép: Akinek 6.6 kW-os inverterrel szerelt villanyautója van és szeretné otthon is gyorsan tölteni, annak el kell különítenie erre a célra minimum 1x29A-t. (Ennyit vesz fel ténylegesen a 6.6 kW-os fedélzeti töltővel ...

 


Van olyan lista,vagy app ahol az összes töltő fent van az országban?

2017-03-07

Sziasztok! Van olyan lista,vagy app ahol az összes töltő fent van az országban? Én max olyat találtam ahol 145 db van......ennél azért több van nem ? Köszi !

Posztoló:

 

1 válasz érkezett:

Ernő Szép: PlugShare a legjobb. Minden fönt van és gyerekjáték a használata.

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16   


Összesen 79 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni