#rendszer

 

Greengo problémák - jogos vagy nem?

Greengo problémák - jogos vagy nem?

2017-04-08

A GreenGo újabb tuskó megnyilvánulása és sajnos ez rendszeres. Parkol a töltőhelyen, de nem tölt. Kábel nincs bedugva. Csak ugy parkol. E miatt másik autó NEM TUD TÖLTENI! Gratulálok GreenGo!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Csak Tamás: Küldd el nekik az észrevételed, mint panaszt. ;)

 

Papp András: Kedves Zoltán. Mint azt bizonyára tudod, autóinkat néha ügyfeleink is használják, nem csak mi, így sajnos nem tudjuk garantálni, hogy soha többet nem találkozol rossz helyen parkoló GreenGóval. Legközelebb, ...

 

Kis Zoltán: Nem lehet, h valamelyik tudatlanabb ügyfél (felhasználó) állt vele oda? (Ez a reálisabb - Green Go mi a máknak állna oda töltés nélkül...). Plusz amennyire tudom, mintha az rémlene, h azt ...

 


Nissan e-NV200 élménybeszámoló

Nissan e-NV200 élménybeszámoló

2017-04-01

A tegnap beígért beszámoló következik. Ha valaki nem látta volna a posztot, egy Nissan e-NV200 típusú elektromos haszongépjáművel teljesítettem a Budapest-Pécs útvonalat. Ebből a mondatból már rögtön lejön az, hogy sikerült :) A kocsival a budaörsi Nissan Gablini volt az első állomásom, szerettem volna minél nagyobb töltöttségi szintet elérni. Itt van ugyanis a város legszélén elhelyezkedő CHAdeMO töltőoszlop. Nagyon örülök annak, hogy sikerült még pont nyitvatartási időben odaérnem, hiszen egy Leaf pont a töltőn lógott, mint kiderült, a kereskedés tesztautója volt az, amit kérésemre leszedtek. 79%-os töltöttségi szinttel álltam be, 45 percet volt ott az autó, 97%-ra töltöttem DC-n (ami nekem érdekesség volt, mert úgy tudtam, hogy Nissant DC-n 96%-nál jobban nem lehet felölteni). 80% felett egyre alacsonyabb áramerősséggel lehet tölteni az autót, 96%-nál a töltés teljesítménye már csak 2 kW volt. Az e-NV200 computere 130 km-t becsült hatótávolságra, a siófoki töltő pedig 111 km távolságra volt (nem mentem autópályán). Gondoltam, hogy ez a 19 kilométeres differencia pont jó lesz nekem. Sokszor vezettem már villanyautót, de napi szinten sajnos még mindig nem, így nem tartozok az igazán bátrak közé, szeretk ráhagyni. A 7-esen végig 70 km/-hával mentem, tompított fényszóróval, klíma nélkül. Azt kezdtem észrevenni, hogy a differencia folyamatosan növekszik, eljutottam arra a pontra, hogy az autó 42 km-rel becsült nagyobb hatótávolságot, mint amilyen messze voltam Siófoktól. Úgyhogy körülbelül Székesfehérvár után 70 helyett több szakaszon a 75ös sebességet választottam. Érdekesség volt nekem, amit még egyik másik elektromos autóban sem tapasztaltam, hogy a tempomat mennyit fogyaszt. Amint bekapcsoltam, rögtön 7 km-rel kevesebbet jelzett az autó. Utána kikapcsoltam, és visszakaptam a 7 km-t. Nem gondoltam volna, hogy ennyi energiát követel egy sebességtartó automatika. Gondoltam, hogy lábam van, ezért nem pazarlok el 7 km-t, úgyhogy nem használtam. Ahogy a képen is látszik, amikor megérkeztem Siófokra, még 36 km-t írt az autó. 20 órakor kezdtem el tölteni, szerencsére itt sem volt senki előttem. Jobban tartottam a Siófok-Pécs útvonaltól, mint a Budapest-Siófoktól (pedig km-ben ugyanannyi), hiszen ismertem a domborzati viszonyokat. Mindenképpen 100%-ra akartam tölteni (főleg úgy, hogy már tudtam, DC-n el lehet érni 96%-nál nagyobb töltöttségi szintet is). Gondoltam, hogy biztos lesz egy 1,5 óra a töltés, úgyhogy jártam egyet a környéken. Kicsit elhúzódott, 21:15-kor értem vissza (ami a tervezett 1,5 óránál ugye előbb volt), és a töltőoszlopon az eltelt idő és a leadott kWh helyett azt az üzenetet láttam, hogy csatlakoztassa elektromos autóját. Rögtön levert a víz, hogy biztos valamilyen hiba történt amíg én sétálgattam, és kezdhetem az egészet újból. Bepattantam a kocsiba, megnyomtam az indítógombot, és az a tájékoztatás fogadott, hogy az akkumulátor 100%-os és a becsült megtehető hatótávolság 145 km. Nagyon örültem ennek a hírnek, úgyhogy el is indultam Pécsre. Pécsre az út nagyon nehéz volt, annak ellenére, hogy az emelkedők után lejtők jöttek, ahol visszatöltött az autó. Rövid idő után láttam, hogy a tervezett 70-es tempóval nem teljesíthető az út, úgyhogy folyamatosan elkezdtem visszavenni a sebességet, és néztem hogy hogyan alakul a különbség a kocsi számítógépe és a navigáció szerint. 65... csökken a különbség, 60... csökken a különbség. Végülis az 55-ös sebességet találtam ideálisnak (utólag, valószínűleg 60-nal is célt értem volna, de nem szerettem volna éjszaka autómentőt keresni). Botrányos egyébként, hogy a Balaton és Pécs között semmilyen töltő nincs, még Dombóváron, de Kaposváron sem. Nem hogy CHAdeMO, egy sima AC sem. Az úton kicsit izgultam, így (ugyan tudtam, hogy nem fogyaszt az sokat) pl reflektort sem kapcsoltam, végig tompítottal mentem, saját láb, 55 km/h, fűtés/klíma nélkül. Mánfa után jött az utolsó nagy emelkedő, ami tudtam, hogy kemény lesz. Felfelé már elkezdett villogni a töltésre figyelmeztető visszajelző, a becsült hatótávolság már csak 12 km volt (a célig pedig 6 km volt a távolság). Az emelkedő után viszont végig lejtőn gurultam be Pécsre, ahol annyira működött a regeneratív rendszer, hogy a végén már 28 km-t jelzett a műszerfalt helyettesítő LCD kijelző. Pécsen a Nissan kereskedésnél szerettem volna tölteni szintén CHAdeMO-val, de probléma volt a töltőoszloppal, nem akarta tölteni, akárhányszor próbáltam. Szerencsére onnan csak 4 km távolságra van a Centrum parkoló, itt van az első publikus pécsi töltőberendezés. Az oszlop ténylegesen leadta az 50 kW teljesítményt, amivel elég hamar feltöltődött, 30 perc alatt elértem 81%-os töltöttséget, a kijelző 125 megtehető km-t jelzett. Az út összesen 221 km volt, átlagfogyasztásra 15,6 kWh/100km jött ki. Érdekesség nekem a tempomat volt, illetve azt figyeltem meg, hogy az autó az 52 km/h-ás sebességet szereti a legjobban. Budapest (Budaörs) - Pécs 5 óra alatt sikerült.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Azt még fontos megjegyeznem, hogy az említett 52 km/h-ás sebsséggel viszont gyakorlatilag ki lehet szaladni a világból vele. Simán teljesíthető 150 km egy töltéssel.

 

Szabó Zoltán: Köszönjük szépen a beszámolót! Én nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam! :)

 

György Nattán: Szerintem ez nem a tempomat fogyasztása, hanem program belekalkulálja, hogy pl emelkedőn többet fogyaszt, ha ragaszkodunk a fix sebességhez.

 


Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket?

2017-03-19

Üdv mindenki! Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket? Általános tapasztalatok érekelnének. Töröm a fejem valami ilyesmi váltáson, vagy a meglévő benzines mellé. Napi szinten cirka 30-35km-t megyek, többnyire város, meg vagy 3-4km főút. De ezt rendszeresen. Hétvégente 70km főút, de ezek mind kiszámíthatóak, célállomáson tudok tölteni, munkahelyen is, ott van 400V is (nem tudom hány amper, de most volt bővítés, megnézem majd). Teszteket átolvastam, kicsit másabb jellegű élménybeszámoló érdekelne inkább. Én magam 195cm magas vagyok, jelenleg egy G Astrát nyüstölök, és hamarosan érkezik a kislányom. Szóval, az elektromosnak tudnia kellene ilyen "igényeket" is kiszolgálni :) Hatótáv hogy alakul ilyen használatban, üzembentartási költségek, tippek-trükkök a típust illetően, ugye az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő dolgokat megszoktam, itt ez részben elmarad, mi van helyette? Köszönöm, aki tud segíteni!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: 195 cm-hez kényelmetlen lesz. 187 cm vagyok és nálam határeset. Ezt leszámítva nagyon jó kis kocsi, november óta a két iOnnal több, mint 6500 km-t mentem, nem vágyom vissza pöfögősbe :)

 

Rizmajer László: Amúgy az iOn/C-Zero/i-Miev kérdés gyakran felvetődik, érdemes kicsit átfutni 2-3 hétre visszamenőleg a posztokat.

 

Gergely Szládek: Vedd meg az én Elektromos Pandámat, az standard méret, és nyáron max 134 km , de 110km mindig, télen a legrosszabb 70 km az elektromos fűtéssel. 1 éves akkublokkal adom! Olcsóbban, mint egy MIEV/C_ZERO/ION !! ...

 


Töltőhálózat Szlovéniában

Töltőhálózat Szlovéniában

2017-03-15

Nemrégiben Szlovéniában jártam. Érdekes volt látni, hogy milyen jól átgondolt gyorstöltő hálózatot építettek ki EU finanszírozással (úgy látszik ők nem a kazah kecskék szaporodását taglaló tanulmányokra költik az uniós pénzt :) ). Gyakorlatilag a fő közlekedési útvonalakon 50-60km-ként található olyan benzinkút, ahol töltő is van. Minden töltőn van CHAdeMO, CCS2 és Type2 AC csatlakozás. A szolgáltatás fizetős. Ez azért érdekes, mert előre vetítheti, hogy nálunk mennyit fognak kérni a töltésért, ha fizetőssé válik. (Szlovénia árszínvonala hasonló a magyarhoz, az üzemenyag ára pl. szinte fillérre ugyanannyi, mint itthon.) Nem olcsó! A telefonhívásra kapcsolt töltés percenként(!) 20 Eurocent, regisztráció esetén 11 Eurocent percenként. Ha valaki prepay kártyát vesz, akkor már nem percenként, hanem töltésenként kell fizetni 10EUR-t. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy a Type1-es AC töltést nem teszi lehetővé. De valahol azért érthető, hogy az EU az EU-s szabványok szerinti töltőket támogatja és a lassabb, hosszadalmasabb egyfázisú amerikai Type 1-et nem. Illetve felajánlja a DC töltést - már, ha van erre lehetőség az autóban.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Roland Kosarszky: Ez érdekes, mert akkor az egy fázisú 16A töltésu autókat gyakorlatilag semmi értelme tölteni,mert jóval drágább lenne mint a benzin...

 

Laszlo Huszar: Itt is ez lesz ,semmi sincs ingyen !

 

Zénó Kovács: "Az ingyen kólát is fizeti valaki..."

 


Skoda átalakítása házilag

Skoda átalakítása házilag

2017-02-09

Sziasztok :-) Elkezdtük átalakítani a családunk Skodá-ját elektromos verzióra :-) A motor kivettük belőle már tavaly, vettünk bontóban egy 5 sebességet váltót (a plusz áttétel miatt), a villanymotort összekötöttük a váltóval, és reméljük a jövő héten ezek bele is kerülnek az autó hátuljába :-) A következő lépés lesz az aksik elhelyezése. 96 voltos rendszert kell kialakítani a motor miatt. Van valakinek ötlete, honnan tudunk ár / érték arányban jó minőségű aksikat venni?

Posztoló:

 

22 válasz érkezett:

István Bagó: Szerintem még az is karcsú lesz, ha 2 ilyen motort tesztek a 2 hátsó kerékre (20 kW). Viszont akkor nem kell váltó és difi. Azonban akkor az engedélyeztetés lesz macera...

 

Csak Tamás: Pál Szűcs minek a váltó? Ahhoz kuplung is kell, az pedig haszontalanul emészti fel a mozgási energiát. Nincs akkora forgatónyomatéka, hogy álló helyzetből elindítsa az autót? Úgy tervezted, hogy ...

 

Pál Szűcs: Csak Tamás a váltó azért kell, mert a Skodának kicsi kereke van (R13), a motor pedig 2000 r/perc-et tud forogni. Sajnos a Skoda hátsó kialakítása olyan, hogyha nincs váltó, akkor leesik a ...

 


1    2   


Összesen 7 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni