#mer

 

Töltőhálózat Szlovéniában

Töltőhálózat Szlovéniában

2017-03-15

Nemrégiben Szlovéniában jártam. Érdekes volt látni, hogy milyen jól átgondolt gyorstöltő hálózatot építettek ki EU finanszírozással (úgy látszik ők nem a kazah kecskék szaporodását taglaló tanulmányokra költik az uniós pénzt :) ). Gyakorlatilag a fő közlekedési útvonalakon 50-60km-ként található olyan benzinkút, ahol töltő is van. Minden töltőn van CHAdeMO, CCS2 és Type2 AC csatlakozás. A szolgáltatás fizetős. Ez azért érdekes, mert előre vetítheti, hogy nálunk mennyit fognak kérni a töltésért, ha fizetőssé válik. (Szlovénia árszínvonala hasonló a magyarhoz, az üzemenyag ára pl. szinte fillérre ugyanannyi, mint itthon.) Nem olcsó! A telefonhívásra kapcsolt töltés percenként(!) 20 Eurocent, regisztráció esetén 11 Eurocent percenként. Ha valaki prepay kártyát vesz, akkor már nem percenként, hanem töltésenként kell fizetni 10EUR-t. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy a Type1-es AC töltést nem teszi lehetővé. De valahol azért érthető, hogy az EU az EU-s szabványok szerinti töltőket támogatja és a lassabb, hosszadalmasabb egyfázisú amerikai Type 1-et nem. Illetve felajánlja a DC töltést - már, ha van erre lehetőség az autóban.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Roland Kosarszky: Ez érdekes, mert akkor az egy fázisú 16A töltésu autókat gyakorlatilag semmi értelme tölteni,mert jóval drágább lenne mint a benzin...

 

Laszlo Huszar: Itt is ez lesz ,semmi sincs ingyen !

 

Zénó Kovács: "Az ingyen kólát is fizeti valaki..."

 


Használt Peugeot Ion, vagy Citroen C-zero vásárlásán gongolkozom.

2017-03-14

Sziasztok. Használt Peugeot Ion, vagy Citroen C-zero vásárlásán gongolkozom. Mik az ismert problémák, amikkel számolni kell ezeknél a típusoknál? Pl. mennyi bele egy akkupakk, ha esetleg szükségessé válik, vagy esetleg lehet cellánként cserélni? És még egy fontos kérdés: Én, a magam 190cm-es , és 105 kg-os, nem kifejezetten légies termetemmel vajon elférek-e benne? Előre is köszönöm a válaszokat!

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Rizmajer László: November óta több, mint 6000 km-t mentem vele, baromira jó kis kocsi, imádom. Problémái nem nagyon vannak, egy 30 e km alatti futású kocsival szinte biztosan nem foghatsz mellé. Az akkucellák darabonként cserélhetőek (4,5 ó...

 

Szabó Zoltán: Én azt nem értem, hogy ebbe a Peugeot Ion - Citroen C-Zero - Mitsubishi i-MiEV hármasba miért nem jött akkupakk frissítés (nagyobb kapacitással)? Ezekből már van 6 évesnél idősebb is, lassan ...

 

Egry Gábor: Hány cella van/140€ ért. És hogy lehet egyenként megmérnk a feszültségüket, meg a hömérsékletüket ? Ezt mutatja valami müszer? Csak mert annyira egyszerü a müszerfaluk.

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


Szabad e szükség esetén vontatni az autót?

2017-03-01

Azt szeretném kérdezni Leaf-hoz értő kollégáktól: szabad e szükség esetén vontatni az autót? A könyv azt írja, hogy hívjunk trélert. A szervizben is azt mondták, mert a vontatáskor tönkre mehet az egyenirányító dióda, állítólag. DE ha üresbe teszem, el tudom gurítani a kocsit mindkét irányba, bár nem túl könnyen! És valamelyik cikkeben azt olvastam, hogy lehet vontatni, sőt ilyenkor vissza is tölt az autó. Nyilván nem volt üresben, és nem a Leaf-ról írtak, az is biztos. Kíváncsi vagyok a véleményekre, mert vontatóhorog van a kocsihoz, és bátrabban lehetne tervezni a hazautat esetenként.

Posztoló:

 

17 válasz érkezett:

Tóth József: -hegyről lefelé is lehet menni,akár kilómétereket is,és ilyenkor tölti az akkut ,nincs ez a távolság se korlátozva..... -ugyanez a szitu van ,ha húzzák az autódat....

 

Gábor Szabó: Persze hogy tölt a lejtőn is, még sem ajánlják vontatást...

 

Tóth József: G.SZ.-nem az a kérdés,hogy ki mit ajánl,hanem,hogy ártalmas é a vontatás....-nem árt az autónak-

 


1    2    3    4    5   


Összesen 24 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni