#magas

 

Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie?

Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie?

2017-06-24

Sziasztok! Egy kis közvélemény-kutatás! Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie? Azt mondják hogy ideális esetben a regenerativ fékezés akár 30-35%-ot is elérhet a már megtett távból?! Kinek mi a tapasztalata? Az Alpokban például szerzet valaki már valamilyen tapasztalatokat?

Posztoló:

 

16 válasz érkezett:

Adam Jusztus: Az a gond, B üzemmódba leejtőn is képes megállni az autó, így annyira minimális kb +10-20km egy szépvölgyi leejtő de sajnos ha lámpa megfog nehezen kezd el "gurulni lefelé" megint legalá...

 

Attila Hefroh: Kicsit rokon téma: amikor vettük az eautónkat, saját lábán hoztuk egy darabig, amíg nem ment 50% töltöttség alá. Utána vontatókötéllel egy másik autóval húzva ...

 

Adam Jusztus: A másik autó meg 2x annyit fogyasztott. :D

 


A tegnapi szintű árvizet hogyan viseli egy EV. Okozhat-e gondot a magas vízállás?

2017-05-24

Sziasztok! A tegnapi szintű árvizet hogyan viseli egy EV. Okozhat-e gondot a magas vízállás?

Posztoló:

 

2 válasz érkezett:

Kis Zoltán: Ha beázik az aksi, az tuti gond! Ha meg már az inverter is, az szintén baj.

 

Imre Keserű: Az USA Leaf fórumán írták, hogy egy tűz csap eltört egy Leaf előtt és több óráig locsolta kívülről..nem lett baja. Ugyanakkor ha akkora víz van ami az ...

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket?

2017-03-19

Üdv mindenki! Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket? Általános tapasztalatok érekelnének. Töröm a fejem valami ilyesmi váltáson, vagy a meglévő benzines mellé. Napi szinten cirka 30-35km-t megyek, többnyire város, meg vagy 3-4km főút. De ezt rendszeresen. Hétvégente 70km főút, de ezek mind kiszámíthatóak, célállomáson tudok tölteni, munkahelyen is, ott van 400V is (nem tudom hány amper, de most volt bővítés, megnézem majd). Teszteket átolvastam, kicsit másabb jellegű élménybeszámoló érdekelne inkább. Én magam 195cm magas vagyok, jelenleg egy G Astrát nyüstölök, és hamarosan érkezik a kislányom. Szóval, az elektromosnak tudnia kellene ilyen "igényeket" is kiszolgálni :) Hatótáv hogy alakul ilyen használatban, üzembentartási költségek, tippek-trükkök a típust illetően, ugye az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő dolgokat megszoktam, itt ez részben elmarad, mi van helyette? Köszönöm, aki tud segíteni!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: 195 cm-hez kényelmetlen lesz. 187 cm vagyok és nálam határeset. Ezt leszámítva nagyon jó kis kocsi, november óta a két iOnnal több, mint 6500 km-t mentem, nem vágyom vissza pöfögősbe :)

 

Rizmajer László: Amúgy az iOn/C-Zero/i-Miev kérdés gyakran felvetődik, érdemes kicsit átfutni 2-3 hétre visszamenőleg a posztokat.

 

Gergely Szládek: Vedd meg az én Elektromos Pandámat, az standard méret, és nyáron max 134 km , de 110km mindig, télen a legrosszabb 70 km az elektromos fűtéssel. 1 éves akkublokkal adom! Olcsóbban, mint egy MIEV/C_ZERO/ION !! ...

 


Mik az elektromos autók terjedését gátló tényezők?

Mik az elektromos autók terjedését gátló tényezők?

2017-01-03

Még mindig a tudatosság hiánya a legnagyobb visszatartó tényező az elektromos közlekedésben. 85% töltőállomások hiányát mondja 83% magas árat 74% hatótávot

Posztoló:

 

8 válasz érkezett:

Zoltan Revesz: Magas ár plusz hatótáv együtt.

 

Csak Tamás: Szerintem objektív felmérést kellene végezni arról, hogy egy hétköznapi hétköznapon egy hétköznapi városi autóhasználó (tök mindegy milyen autó, tökmindegy milyen üzemanyag, tökmindegy melyik ...

 

Csak Tamás: Ma hallottam először a green go-ról. Használja valaki? https://www.greengo.hu/

 


1    2   


Összesen 6 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni