#koru

 

Volkswagen E-golf teszt 95 km/h-val

Volkswagen E-golf teszt 95 km/h-val

2017-06-19

Néhány napja láttam egy Hyundai beszámolót, és gondoltam, most ráérek és megnézem, hogy mit tud 95Km/h-ra beállítva az E-Golf. Eddig mindig 110 körül mentünk vele, úgy is jól megy, de így nagy meglepetések értek. Indulás Balatonlelléről ma reggel 06:13

Posztoló:

 

9 válasz érkezett:

Tibor Mészáros: Érd körül:

 

Tibor Mészáros: És azután Soroksár új IKEA:

 

Tibor Mészáros: Google:

 


Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

2017-06-04

Tegnap reggel nekivágtunk egy 30 kWh-s Leaf el egy balatoni útnak. Az össztávot az útvonaltervezők 175 km-re írták, gondoltam ez sima ügy. Pestszentlőrincről mentünk Fonyódra. M0-on, majd M6 , 7-es főút, majd Martonvásárnál föl az M7-re. Sajnos nem készítettem sok képet a töltöttség alakulásáról , de van egy ami szabadbattyán mellett készült, és egy, ami Siófok mellett elhaladva. Úgy gondoltam nem állok meg Siófokon tölteni, mert a várható hatótáv még 20km-rel meghaladta a szükségeset. Az autópályán 100-110 körül autóztam, de Zamárdi után rá kellett döbbennem, hogy az emelkedők ilyen tempó mellett le fogják nullázni az akkut. Ezért Lelle előtt le is jöttem a pályáról, mert nem bírt volna ki még egy emelkedőt, és a 7-es főút onnan már vízszintes. Nyaralónk a fonyódi dombon van, az oda való felkaptatás során tűnt el a maradék megtehető 19 km és kerültek a helyére vonalak.De lehozott minket, és a klíma is ment végig. Volt a végén némi hatótáv parám , és legközelebb biztosan megállok Siófokon negyed órára! De nem hagyott cserben minket! Az össztáv 174 km- volt.

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

Robert Friedmann: Köszönjük, hasznos :)

 

Bálint Mézes: Bravo

 

Rich Nagy: Csinaltam Amperával tesztet, hogy vajon mennyit menne el egy 24kWh-os akkupackkal (rátöltésekkel). Eleg hatekony. Ime:

 


120e km körüli 5-6 éves Opel Amperát mennyire nehéz eladni Magyarországon?

2017-04-21

Van arra vonatkozó tapasztalatotok, hogy egy 120e km körüli 5-6 éves Opel Amperát mennyire nehéz eladni Magyarországon? Mennyi az esélye, hogy az emberen rajta ragad?

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Ernő Szép: Bármit el lehet adni a megfelelő áron. Ha elég olcsón tudod kínálni, akkor biztosan nem marad rajtad. A 120 ezer km nem annyira vészes. Ha gondosan karban volt tartva és erről mondjuk szervizkönyv ...

 

Gelencsér Ferenc: Huhh... Érdekes kérdés. Még sosem jutott eszembe pl. autóvételnél, hogy nehéz lesz-e eladni.

 

Ottó Katona: Ha mondasz egy felszereltséget és egy árat amit egy év múlva szeretnél akkor lehet le is előlegezem mert kb 1 év múlva akarok autót venni. Na ez milyen ajánlat? :)

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


Ingyenes töltés Grazban Type2 és 220v

Ingyenes töltés Grazban Type2 és 220v

2017-04-15

Ausztriában ha ilyen zöld oszlopot találtok, ott a töltés térítésmentes. Semmi kód vagy regisztráció. Csak rádugod és már tölt is. Csak Type2 és 220v konnektor. ( meg 380v dugó is, de ezt nem tudom, miért? ) Graz körül van egy pár ilyen.

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Imre Szücs: Ernő Szép ! 380-as dugó is van!!!!! Elmondod az okát? :-)

 

Gaján Gábor: Tegnap ezt fotóztam.

 

Ernő Szép: Köszi, ez hasznos infó! Az A1-es autópálya mentén: Bécs - Salzburg vonalon is jól jönnének ilyen ingyenes és/vagy egyszerűen használható töltőpontok.

 


1    2    3   


Összesen 13 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni