#kerul

 

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

2017-03-14

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni tisztázni egy félreértést? Egy beszélgetés során szóba került a gyorstöltés, és hogy a Leafnél Chademo van, de a Zoe-ban is van erre lehetőség, pedig ott csak 1db Type 2 csatlakozó van. Amennyire utána olvastam jól látom hogy Zoe tud 43kW (3x62A)-val tölteni? De akkor ehhez olyan töltőpont kell ami AC módban Type-2 csatlakozón kitolja ezt az áramot. Itthon van egyáltalán ilyen, vagy Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Vannak ilyen oszlopok, de nem túl gyakori. Az ELMŰ oszlopok általában 22kW-ot tudnak, amivel azért szintén viszonylag gyorsan tölthető a Zoé... abból találsz a legtöbbet mostanság.

 

Rizmajer László: A legtöbb 3 karos villámtöltő tud DC töltést (CHAdeMO + CCS Combo 50 kW) illetve AC (Type 2 43 kW). Ezeken a töltőpontokon tudod villámtölteni a Zoe-t, az ELMŰ-s oszlopokon pedig 22 kW-tal tölthető.

 

Kanczler Csaba: Elmű oszlopnál kérni kell külön a regisztrációkor a 32A-es töltési lehetőséget (probálni még nem próbáltam) Tehát elvben az is többet tud 22-nél

 


Nissan Leaf cellás átalakító szett tapasztalat

Nissan Leaf cellás átalakító szett tapasztalat

2017-03-13

Hétvégén bekerült a Nissan Leaf cellás átalakító szett. Ma 52 km-t ment, 4 voltot csökkent a feszültsége.

Posztoló:

 

10 válasz érkezett:

Varsányi Szabolcs: Na, de mibe?

 

Béla Dudás: Hát ez egy robogó!

 

Peter Kovacs: vectrix?

 


Nissan Leaf vs. Peugeot Ion

2017-03-01

Heló mindenki, elektromos autó vásárlás előtt állok, és pár kérdésem lenne! Peugeot IOn ( vagy bármelyik klónja) és a Nissan leaf van terítéken számomra. 4-5 éves modelleket néztem mert azok vannak számomra elérhető ár kategóriában! A kérdéseim: -Az országszerte található gyors töltök ingyenesek, és kompatibilisek? (Mert nem szeretnék úgy járni hogy épp élerek egyhez és nem tudok "tankolni"? -Az akkumulátorok élettartama kilométer vagy év függő hogy milyen àllapotban van? Kb hány évig kilométerig szokták bírni? És milyen árban van ha cserélném? -Mik áz általános szerviz igények, és mibe kerül? -A műszaki vizsga ugyan úgy megy/ ugyan annyiba kerül, mert ugye itt nincs CO mérés? -Mik az átírás költségei? -De a legfontosabb előre láthatólag egy 5 éves autó elmegy még 5 évet kb? Előre köszönöm a válaszokat, és bocsánat ha valami ilyet kérdezetem ami másnak evidens, de csak 2-3 napja olvasgatok, és ezekre a kérdésekre nem találtam választ!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Ernő Szép: Válaszok: - Ennél a két típusnál igen. - Mindkettő számít, 12 - 14 évig vagy 250 - 300 ezer km-ig bírják, a kapacitásuk fokozatosan csökken, nem mennek tönkre egyik pillanatról a ...

 

Borteleki Szabolcs: Nagyon köszi a gyors válaszokat

 

Varsányi Szabolcs: Átírási kölség, önkormányzati adó nincs.

 


Mennyibe kerül kb egy benzines kisautó (Citroen C3-s 2004-es) elektromosra alakítása?

2017-02-11

Üdv! Mint új tag érdeklődnék. Mennyibe kerül kb egy benzines kisautó (Citroen C3-s 2004-es) elektromosra alakítása? Anyag, munkadíj, tervek, stb. Évek óta LPGs autóink vannak, s majd pár év múlva szeretnénk tovább lépni az elektromos autózás irányába. Családi házban lakunk, vidéken, 220v-s hálózatunk van itthon. A C3-t (van mellette egy Xsara Picasso is, szintén LPGs) munkába járásra használjuk, napi 50 km távon. Van értelme átalakíttatni, vagy inkább fektessünk be egy gyárilag elektromos autóba? Előre is köszi a tanácsokat.

Posztoló:

 

14 válasz érkezett:

András Fischer: András Tukora a Te embered.

 

Gergely Szládek: C3 ból létezik gyári villanyos. Átalakítás a "megszokott" menetdinamikájú paraméterekre csak az meghajtó akkublokk 1,5 Millió akksi+ motor+vezérlő+töltő stb.... De arra tényleg András tud választ adni.

 

András Tukora: 20kwh akkuval (ez elég kb 130km-re) 3,5millió. 40kwh (260km) akkuval kb5,5millió. Az autó alacsony értéke miatt nem érdemes ennyit invesztálni bele. Bár ennyiből nem tudsz venni elektromos autót így még meg is é...

 


Lesz utángyártott akkumlátor is?

Lesz utángyártott akkumlátor is?

2017-02-09

Indul a Törökországi utángyártott akksigyár. Ez a hír, érdekesen tarthatja a használt elektromos autók árait. A korábbi, elsőgenerációs elektromos autók, akkumlátorait kicserélve 43-60 kWh pakkra, nagy hatótávú autóként ismét piacra kerülhetnek. Már csak a béna invertereket kell kicserélni....és mindezt jó áron.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Ernő Szép: A béna inverterek kicserélésére kell még embert, céget találni. Legalább olyan fontos, mint az akku bővítés.

 

Varsányi Péter: Árulja el nekem valaki, miért is kellene invertert cserélni? A motor teljesítménye nem nő attól, hogy nagyobb az akku. A fékezésnél sem változik a tömeg, és ezzel együtt az ...

 

Ernő Szép: A szakirodalomban az AC - DC és a DC - AC áramátlakítóra felváltva használják az inverter és konverter szavakat. Nem találtam egységes és következetes elnevezést. A "töltő" szó alatt ...

 


1    2    3    4    5   


Összesen 25 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni