#kerul
Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie?

2017-06-24
Sziasztok! Egy kis közvélemény-kutatás! Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie? Azt mondják hogy ideális esetben a regenerativ fékezés akár 30-35%-ot is elérhet a már megtett távból?! Kinek mi a tapasztalata? Az Alpokban például szerzet valaki már valamilyen tapasztalatokat?Posztoló: Nagy Norbert
16 válasz érkezett:



Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

2017-06-04
Tegnap reggel nekivágtunk egy 30 kWh-s Leaf el egy balatoni útnak. Az össztávot az útvonaltervezők 175 km-re írták, gondoltam ez sima ügy. Pestszentlőrincről mentünk Fonyódra. M0-on, majd M6 , 7-es főút, majd Martonvásárnál föl az M7-re. Sajnos nem készítettem sok képet a töltöttség alakulásáról , de van egy ami szabadbattyán mellett készült, és egy, ami Siófok mellett elhaladva. Úgy gondoltam nem állok meg Siófokon tölteni, mert a várható hatótáv még 20km-rel meghaladta a szükségeset. Az autópályán 100-110 körül autóztam, de Zamárdi után rá kellett döbbennem, hogy az emelkedők ilyen tempó mellett le fogják nullázni az akkut. Ezért Lelle előtt le is jöttem a pályáról, mert nem bírt volna ki még egy emelkedőt, és a 7-es főút onnan már vízszintes. Nyaralónk a fonyódi dombon van, az oda való felkaptatás során tűnt el a maradék megtehető 19 km és kerültek a helyére vonalak.De lehozott minket, és a klíma is ment végig. Volt a végén némi hatótáv parám , és legközelebb biztosan megállok Siófokon negyed órára! De nem hagyott cserben minket! Az össztáv 174 km- volt.Posztoló: György Zambelly
13 válasz érkezett:



Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el
2017-04-20
Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.Posztoló: Bálint Szita
11 válasz érkezett:



A veszprémi töltő működik már? - 2017-04
2017-04-19
Sziasztok, gyors segítségre lenne szükségem: a veszprémi töltő működik már? Illetve: az AC oszlopot elbontották, és annak a helyére került az új töltő, vagy AC töltésre van lehetőség az új oszloptól függetlenül is? Köszi!Posztoló: Siska Mátyás
3 válasz érkezett:



Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről?
2017-04-04
Sziasztok! Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről? Az autó (Peugeot Ion) oldalán type1 csatlakozó van, a töltő pedig type2-es. Van olyan kábel, amit kerülni kell? Az Ion-hoz egyébként 16A-es kábelt vagy 32A-es kábelt érdemes venni? Köszönöm!Posztoló: Zsolt Rozgonyi
4 válasz érkezett:



#töltő (82)#tölt (79)#elektromos autó (49)#tapasztalat (45)#leaf (45)#töltés (43)#tölteni (29)#nissan (29)#érv (26)#nissan leaf (26)#kerül (25)#csak (25)#ampera (25)#mér (24)#valakinek (22)#tapasztalata (22)