#kerul

 

Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie?

Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie?

2017-06-24

Sziasztok! Egy kis közvélemény-kutatás! Magas hegyekről vagy dombokról lefelé kinek mennyi energiát/km sikerült már visszatöltenie? Azt mondják hogy ideális esetben a regenerativ fékezés akár 30-35%-ot is elérhet a már megtett távból?! Kinek mi a tapasztalata? Az Alpokban például szerzet valaki már valamilyen tapasztalatokat?

Posztoló:

 

16 válasz érkezett:

Adam Jusztus: Az a gond, B üzemmódba leejtőn is képes megállni az autó, így annyira minimális kb +10-20km egy szépvölgyi leejtő de sajnos ha lámpa megfog nehezen kezd el "gurulni lefelé" megint legalá...

 

Attila Hefroh: Kicsit rokon téma: amikor vettük az eautónkat, saját lábán hoztuk egy darabig, amíg nem ment 50% töltöttség alá. Utána vontatókötéllel egy másik autóval húzva ...

 

Adam Jusztus: A másik autó meg 2x annyit fogyasztott. :D

 


Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

2017-06-04

Tegnap reggel nekivágtunk egy 30 kWh-s Leaf el egy balatoni útnak. Az össztávot az útvonaltervezők 175 km-re írták, gondoltam ez sima ügy. Pestszentlőrincről mentünk Fonyódra. M0-on, majd M6 , 7-es főút, majd Martonvásárnál föl az M7-re. Sajnos nem készítettem sok képet a töltöttség alakulásáról , de van egy ami szabadbattyán mellett készült, és egy, ami Siófok mellett elhaladva. Úgy gondoltam nem állok meg Siófokon tölteni, mert a várható hatótáv még 20km-rel meghaladta a szükségeset. Az autópályán 100-110 körül autóztam, de Zamárdi után rá kellett döbbennem, hogy az emelkedők ilyen tempó mellett le fogják nullázni az akkut. Ezért Lelle előtt le is jöttem a pályáról, mert nem bírt volna ki még egy emelkedőt, és a 7-es főút onnan már vízszintes. Nyaralónk a fonyódi dombon van, az oda való felkaptatás során tűnt el a maradék megtehető 19 km és kerültek a helyére vonalak.De lehozott minket, és a klíma is ment végig. Volt a végén némi hatótáv parám , és legközelebb biztosan megállok Siófokon negyed órára! De nem hagyott cserben minket! Az össztáv 174 km- volt.

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

Robert Friedmann: Köszönjük, hasznos :)

 

Bálint Mézes: Bravo

 

Rich Nagy: Csinaltam Amperával tesztet, hogy vajon mennyit menne el egy 24kWh-os akkupackkal (rátöltésekkel). Eleg hatekony. Ime:

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


A veszprémi töltő működik már? - 2017-04

2017-04-19

Sziasztok, gyors segítségre lenne szükségem: a veszprémi töltő működik már? Illetve: az AC oszlopot elbontották, és annak a helyére került az új töltő, vagy AC töltésre van lehetőség az új oszloptól függetlenül is? Köszi!

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Zoltan Fekete: Siska Mátyás elvileg működik! App nélkül is menni fog. A régit áthelyezték a Cserhát utca 2. -be. Ott van egy nyilvános wc is mellette

 

Ernő Szép: Működik. Az AC is működik, ott van közel hozzá. Plug Share-en megtalálsz minden friss infót.

 

Siska Mátyás: Köszi! :)

 


Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről?

2017-04-04

Sziasztok! Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről? Az autó (Peugeot Ion) oldalán type1 csatlakozó van, a töltő pedig type2-es. Van olyan kábel, amit kerülni kell? Az Ion-hoz egyébként 16A-es kábelt vagy 32A-es kábelt érdemes venni? Köszönöm!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

József Aranyos: Nekem is van az iOn-hoz Type2->Type1 kábelem. Elég a 16-os, mert az autó invertere nem vesz fel 14A-nél többet.

 

Ernő Szép: 16A bőven elég, mert az autó max 14A-t tud felvenni váltóáramról. Ez pl. jó: http://coolautoo.hu/passziv-toltokabelek/7438-elektromos-auto-toltokabel-type1-type2-16a-valaszthato-kabelhossz.html?ps_full_site=1

 

József Aranyos: Amúgy ez a kábel passzív, nem lehet vele gond.

 


1    2    3    4    5   


Összesen 25 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni