#jar

 

Tud valaki olyan cégről, vállalkozásról, amely elektromos, illetve megújuló energiával hajtott gépjárművek tervezésével, fejlesztésével, gyártásával foglalkozik?

2017-07-31

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy tud-e valaki olyan cégről, vállalkozásról, amely elektromos, illetve megújuló energiával hajtott gépjárművek tervezésével, fejlesztésével, gyártásával foglalkozik? Köszönöm szépen előre is a normális válaszokat! :-)

Posztoló:

 

8 válasz érkezett:

Foki László: EV permanent

 

János Nagy: Igen, őket én is megtaláltam. Köszönöm szépen! :-)

 

Gabor Halacsy: Tesla, Nissan... :)

 


Miért sípolnak a Nissan Leafek?

2017-07-11

Lehet hülyeség de már pár éve tapasztalom ezt az érdekes jelenséget: lehetséges, hogy a Leaf sípolását állandóan hallom? Nekem nincs autóm de ha egy zajos forgalmas úton elmegy mellettem egy Leaf hallom a sípoló hangját. Ha buszon a motornál ülök akkor is hallom. Ha fülhallgatón keresztül hallgatok zenét akkor is hallom, hogy hátulról jön egy Leaf. Ilyenkor olyan mintha a fejemben sípolna. A zene alatt megvan a sípolás. Ennyire érzékeny a fülem a Leaf inverter hangjára? Más márka villanyautójánál nincs ilyen jelenség.

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

Attila Tolnai: Induláskor nekem első dolgom, hogy kikapcsolom a síp-generátort mert engem is zavar

 

Foki László: Az egyik szomszédunknak is van,és az is ad ki menet közben vékony vinnyogó hangot.

 

Attila Tolnai: A "fiúk" többsége kikapcsolja - megfigyelésem szerint

 


Elektromos autó töltőállomás Szlovéniában

Elektromos autó töltőállomás Szlovéniában

2017-06-07

Sziasztok! Szlovéniában jártam, gondoltam lefotózom nektek hátha hasznos.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Nácz Attila: Az látszik az eredeti fotón , hogy a töltési ár 0,11 Ill 0,2 Eur gondolom óránként Ill kwonkénti ár lehet.

 

Alex Perghe: És működik is?!

 

Gaján Gábor: És ha jól látom, valamilyen proxy kártya kell hozza, ergo nem használható előzetes regisztráció nélkül?

 


Nissan Leaf akkumlátor 4 év után

Nissan Leaf akkumlátor 4 év után

2017-06-04

Sziasztok! Gondoltam megosztok egy infót: még 2013-ban vettem újonnan ezt a Leaf acentát (nem M.O-n, akkor még nem volt ilyen, és nem is itthon használjuk). Nos azóta eltelt 4 év és a lent látható km. A legutolsó töltésnél ezt a megtehető távot írta ki az autó. A Leaf spy szerint 94%-os az akksi. Tehát én nem látom az akksi "öregedéssel "járó teljesítmény csökkenését. Persze 99%-ban "sima konnenktorrol" töltjük. Zárójeles info: a 4 év alatt 33 ezer km-t 8840ft saját áramból tette meg az autó, a többi ingyenes töltés volt...

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Rizmajer László: Hasonló sztorit tudok mutatni :) http://facebook.com/ADVEVDRIVER És az akksi SOH szerintem meglepetés lesz :D

 

Laszlo David: Az akkori àra mennyi volt? Most mennyit ér? :) A 2012-ben vett Twizy 12.000 euro volt. Most ér 2000-et 32.000km van benne. Na ez nagy kasza volt :) :)

 

Imre Keserű: A Twizy nem autó... vagy legalábbis én nem igazán tartom annak. De mondjuk ha veszel egy passatot az mennyit ér 4 évvel később? Na szerintem én jobban indultam a 6000€-s állami támogatással, és az egyé...

 


Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat.

2017-05-02

Sziasztok, Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat. Nyilván van másik autó is, tehát leginkább kalandvágyból utaztunk elektromossal. Ahogy már egy párszor ezt leírtam, ismét bebizonyosodott, hogy a teljesen elektromos autó nem alkalmas még közepesen távoli utakra sem. Az út Szolnokon keresztül vezetett, ahol a Chademo töltőt használtunk oda és vissza is megállva egy "gyors" pitstopra. Az út nettó 2:40 percet vett igénybe (normál autóval ez 2:20, más útvonal és normálisabb sebesség). A sztráda részen 115 km/h-ra állítottam a tempomatot az országúton 96 km/h-ra, nyilván a diesel autónkkal azért gyorsabban megyek ennél. A töltés 80%-ra tényleg 20 percig tartott de 92%-ra felnyomni 45 percig. A bruttó út 3,5 óra volt, tehát több mint egy órát buktam egy 220 km-es távon :) . Ez gyakorlatilag teljesen elfogadhatatlanul sok, ráadásul miután Szolnokon megálltam és valamit kellett csinálni a családdal, a megspórolt pénzt rögtön el is költöttem. Ennek megfelelően, kényelmetlenül (kicsi az autó), lassan és szinte semmivel sem olcsóbban mentem haza Békéscsabára. Kalandnak jó volt, közekedési eszköznek nem. Azt csak mellesleg teszem hozzá, hogy pl. egy Zoe-val pont ugyanígy tartott volna az út, csak akkor fizethettem is volna Szolnokon a hotelben, tehát egyedül a Teslával lehetett volna normálisan eljutni Csabára. Fontos megjegyezni, hogy itt még nem síelésről vagy nemzetközi utazásról beszélünk, csak egy 220 km-es középtávú útról. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az elektromos autózás baromi jó, ha második, ingázó autónak használod, első számú autónak nem alkalmas és jó ideig még nem is lesz az...

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

István Bagó: 400-500 km-es valós hatótávolság már nincs beláthatatlanul távol...

 

Ernő Szép: Gratulálok! És mennyi pénz maradt a zsebedben a több mint 1 óra időveszteségért cserébe? Lehet, hogy neked teljesen mindegy (bár akkor nem írtad volna le a Zoéval való fizetős tölté...

 

Laszlo David: A villanyautot nemis hosszutàvu utakra fejlesztik. A vàrosi közlekedés a lényege. Nem is olcso közlekedési eszköz.Sporolni nem lehet vele.A lokàlis légszennyezés csökkentése a cél....

 


1    2   


Összesen 6 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni