#hatotav

 

Fiat 500e vélemény

Fiat 500e vélemény

2017-03-29

Sziasztok! Fiat 500e. Írok róla néhány sort, mert nem találtam a neten sehol, hasonlóan megírt véleményt az autóról, pedig jól jött volna vásárlás előtt. Nem túl hosszas gondolkodás után vettünk egy Fiat 500e-t cirka 25500-km-el 1013.12-havi gyártásút. Mindig tetszetek ezek a retro autók. Mini, fiat stb… Budapesti használatra vettük, így legtöbbször néhány kilométert megyünk az autóinkkal. Otthonról zöldségesbe, pékségbe, közértbe stb.. Ezen a néhány kilométer alatt a benzines autók szinte be sem melegednek, ráadásul a legkisebb benzines autónk is 5500-ccm, így 20-liter körül fogyaszt mindegyik a városban, ilyen használat mellett. Arról nem is beszélve, hogy ez a használat a legrosszabb nekik, a hidegen használt motor kopása miatt. Számításaim szerint tízszer kevesebbet fogyaszt így árban 100-km-en az elektromos autónk, tehát mi 9000-ft-ot spórolunk 100-km-enként. Évi átlag 10.000-km-es futásteljesítménnyel számolva és egyéb költségeket megspórolva 4-év alatt azaz kb 40.000-km alatt meghozza az árát. Más elektromos autó szóba sem jöhetett, mert nem tetszett egyik forma sem. Fiat 500e-t Mexikóban gyártják, elvileg Floridában árulják őket. Mivel Európában nem forgalmazzák, így mindegyiket az Usa-ból hozzák be, a legtöbbet törötten és itthon megjavítják. Sajnos a legtöbb esetben nem 500e, hanem sima 500-as karosszéria elemekkel javítják vissza, mert az 500e elemek drágák. Így mokolt nem eredeti kinézetű az legtöbb itthon kapható. Ezt tapasztalatból is mondom, több autót néztem meg vásárlás előtt. Szerencsére nekem sikerült kifognom egy normálist, kevés km futással. Rétegvastagság mérő mindenhol gyári értéket mutatott. Tehát igényesen javították vissza vagy tényleg nem volt törve. Sokan félnek, hogy tönkremennek az akkumulátor és drága a csere. Olvastam, hogy jó esetben 150.000-200.000-km-ert el kell menjenek ezek. Évi 10.000-km-eres futással ez 15-20-év. Szerintem egyébként a következő 5-évben akkorát fog fejlődni a technika, hogy lényegesen olcsóbbak és jobbak lesznek az akkuk, így remélhetőleg nem lesz olyan drága az akkupakk csere, mint most. Tapasztalatok, ami eddig nem sok van, mert 2-napja vettük és használjuk az autót. Tatán vásároltam, és Bp 16-kerületbe jöttem haza lábon. Waze háztól házig 83-km-ert írt az 1-es úton. Kereskedő elfelejtette teljesen feltölteni, így 64% töltöttséggel 103-km hatótávot írva indultam el, 65-75-km/óra sebességgel haladva, ismerős ajánlására, akinek szintén ilyen autója van. Tempómattal 75-km/órára ráállva eléggé zabálta a megtehető kilométereket, mert ilyenkor nincs visszatöltés, végig zöldben volt az economy mutató. 65-75-közt játszva a gázpedállal és visszatöltögetve az akkut, sikerült plusz 28-km megtehető távolságot nyernem az autóba. Hozzáteszem, szerencsére sokszor lejtett az út Pest felé, így minden gond nélkül hazaértem és még itthon is tudtunk vele furikázni egy kicsit, mire felraktam töltőre. Természetesen 100% töltöttség esetén simán bevállaltam volna a 83-km-es utat 90-110-el autózva is. Reggelre 100% töltöttségen 191-km megtehető hatótáv fogadott. Feleségem ma normál városi körülmények közt autózva 37-km-ert ment az autóval, rádió és szellőztetés használatával, ami 46-km-megtehető távolságot vett le az autóból. Tehát normál használat mellett kb 80%-át lehet venni a kiírt hatótávolságnak, azaz 150-km-ert meg lehet tenni az autóval számításaim szerint gond nélkül. Tehát azt mondanám vezetési stílustól és fogyasztóktól függően 100-200-km közt lehet egy ilyen autóval városban egy töltéssel megtenni. Az autó formavilága végett egy nagyon szerethető vicces kis autó. 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így elég fürge és nagyon stabil az alacsony súlypontja miatt. Igazi kis gokart. Családi autónak nem alkalmas, mert pici. Hátsó ülés csak gyereknek való. Csomagtartója max kis bevásárlásra. Egy „nagy hátránya” van. Nincs gyors töltő csatlakozója, így 6-8-óra egy teljes töltés ideje. Városban használva ez nem olyan nagy gond, mert este ráér töltődni, és egy napra bőven elégnek tűnik a hatótávolsága. Elvileg csatlakozó típusa Type1. Arra kíváncsi lennék, tudom ezt, az autót tölteni valamelyik nyilvános töltőn? Pl Ázsia centerben, Aréna plázában vagy máshol? Kell hozzá valamilyen speciális kábelt vennem? stb… Egyelőre ennyi. Lesznek hosszas használat során szerzett tapasztalatok, akkor megosztom őket!

Posztoló:

 

28 válasz érkezett:

Gergely Szládek: Szia. Szuper a kis matchbox, de a számaid TUTI nem stimmelnek. Egy teljes feltöltés tuti nem 6-8 óra, ami után 191 km-ert ír ki a műszere! Ha a kocsi kijelzője jó, %/-ban kifejezett tölté...

 

Siska Mátyás: Szia, simán tudod tölteni bármelyik AC oszlopról (tehát a felsoroltak mindegyikében), egy egyszerű type2-type1 kábelre lesz szükséged hozzá. (Nissan Leaf töltőkábelként keress rá, a Leaf AC ...

 

Gergely Szládek: Viszont köszi a beszámolót "kipufogós" Robi, most látom hogy te vagy az :D

 


Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket?

2017-03-19

Üdv mindenki! Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket? Általános tapasztalatok érekelnének. Töröm a fejem valami ilyesmi váltáson, vagy a meglévő benzines mellé. Napi szinten cirka 30-35km-t megyek, többnyire város, meg vagy 3-4km főút. De ezt rendszeresen. Hétvégente 70km főút, de ezek mind kiszámíthatóak, célállomáson tudok tölteni, munkahelyen is, ott van 400V is (nem tudom hány amper, de most volt bővítés, megnézem majd). Teszteket átolvastam, kicsit másabb jellegű élménybeszámoló érdekelne inkább. Én magam 195cm magas vagyok, jelenleg egy G Astrát nyüstölök, és hamarosan érkezik a kislányom. Szóval, az elektromosnak tudnia kellene ilyen "igényeket" is kiszolgálni :) Hatótáv hogy alakul ilyen használatban, üzembentartási költségek, tippek-trükkök a típust illetően, ugye az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő dolgokat megszoktam, itt ez részben elmarad, mi van helyette? Köszönöm, aki tud segíteni!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: 195 cm-hez kényelmetlen lesz. 187 cm vagyok és nálam határeset. Ezt leszámítva nagyon jó kis kocsi, november óta a két iOnnal több, mint 6500 km-t mentem, nem vágyom vissza pöfögősbe :)

 

Rizmajer László: Amúgy az iOn/C-Zero/i-Miev kérdés gyakran felvetődik, érdemes kicsit átfutni 2-3 hétre visszamenőleg a posztokat.

 

Gergely Szládek: Vedd meg az én Elektromos Pandámat, az standard méret, és nyáron max 134 km , de 110km mindig, télen a legrosszabb 70 km az elektromos fűtéssel. 1 éves akkublokkal adom! Olcsóbban, mint egy MIEV/C_ZERO/ION !! ...

 


Renault Zoe hatótáv télen

2017-03-14

Sziasztok Használtan nézegetem a Leaf II és a Zoet. A zoerol kevesebb a hatótáv info vagy hogy mire érdemes figyelni. Télen ebben a nagy hidegben volt aki használta?

Posztoló:

 

18 válasz érkezett:

András Fischer: igen.. fele, mint a nyár.

 

Ernő Szép: Ha nem is a fele, de minden villanyautónál 30%- kal csökken a hatótáv télen a nyárihoz képest.

 

József Kis: Ha (fűtött) garázsban tudod tárolni az autót, akkor ez kevésbé érezhető probléma.

 


Vannak már elektromos motorkerékpárok?

Vannak már elektromos motorkerékpárok?

2017-02-25

Hangtalanul kétkeréken.....a 160 km hatótáv nem kevés motoron. Mondjuk elég ellentmondásos a dolog. A hangtalanság elvileg jó, de a gyakorlatban a városi motorozás amúgy is folyamatos koncentrációt, defenzív vezetést igényel. Néha a hang menti meg a városi motorost egy figyelmetlen autóstól vagy gyalogostól. A gyakorlatban egy elektromos-autót sem vesznek észre....

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Barek Péter: Hanggenerátort rá! Szerintem piaci rés az egyéni hang lehetősége.

 

Juhász Jenő: rezó nélkül is létezik ilyesmi, app storeban keress rá XLR8 ;) óriási móka

 

István Bita: Teljesítmény: 2000W Feszültség: 72V Motor: Brushless Normál sebesség: 100 km / h Max sebesség: 110 km / H Akkumulátor: 72V100AH lítium Első / hátsó fék: tárcsafék Bruttó súly: 266 kgKG Teherbí...

 


Van már töltősávos koncepció?

Van már töltősávos koncepció?

2017-02-21

Itt már nincs gond a hatótávval. Bár nincs elektromos autóm, mégis érdekes a kérdés, hogy milyen is lehet a Balatonnál lejönni a 7-ről full töltött autóval... Talán épp ez kell a tömeges átálláshoz.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Milos Kövér: Nem hiszem hogy ez így el fog terjedni. Drága lenne, a töltés átvitel is sok veszteséggel járna.

 

Tamás Surányi: Hát ezt mi sosem.fogjuk az M 7-nél megtudni!

 

Sándor Cseresznyés: nagyon elmés elgondolás,bár nékem sincs még elektromos autóm mindenki elmebetegnek tart amikor a környezetvédelemről,meg az energiatárolásról beszélek,pár év és a magyor is beismerik

 


1    2    3    4   


Összesen 20 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni