#hatotav

 

Hyundai Ioniq hatótáv teszt autópályán

Hyundai Ioniq hatótáv teszt autópályán

2017-07-04

Hyundai Ioniq electric: Újabb hatótáv teszt a múlt héten. Autópályán 130 tempomattal Gödöllőtől klímával a Tiszaújvárosi leágazásig. Pályán megtett távolság 140 kilométer,a többi város és azon kívüli út. Volt egy baleset miatti 4 kilométeres araszolás, ott a klíma fogyasztott inkább (33 kint, 23 bent) és ez kissé rontotta az átlagsebességet. Majdnem végig 30-40 km/h szembeszél volt. Ezzel is elégedett vagyok.

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Virágh Dániel: Palyan 175 km mar egeszen korrekt

 

Vörös Imre: Ez milyen autó ?...műszerfalról nem ismerem meg...

 

Kornél Gaál: Hunyadi

 


BMW i3 fogyasztás kiterjesztett hatótáv módban

2017-06-10

Kedves i3 (REX) tulajok! Tapasztalatotok szerint milyen fogyasztást produkál "kiterjesztett hatótáv" módban az autó? Köszi!

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

Tóth József: -teljesen lemerült akkuval,nyáron klima nélkül ,70-80-as tempóval 4 liter,télen fűtéssel akár 11 l/100 km .....

 

Alex Perghe: Én 3 napja hajtomes kicsit csalódtam...

 

Alex Perghe: Az volt, hogy kénytelen voltam hosszabb távon használni. Nos (Dániában elek) megálltam egy töltőnél és radugtam, majd kiderült a kártya nem jó. Ok.. hogy szedem le?!

 


Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

Nissan Leaf 30 kwh - Balaton túra Budapestről

2017-06-04

Tegnap reggel nekivágtunk egy 30 kWh-s Leaf el egy balatoni útnak. Az össztávot az útvonaltervezők 175 km-re írták, gondoltam ez sima ügy. Pestszentlőrincről mentünk Fonyódra. M0-on, majd M6 , 7-es főút, majd Martonvásárnál föl az M7-re. Sajnos nem készítettem sok képet a töltöttség alakulásáról , de van egy ami szabadbattyán mellett készült, és egy, ami Siófok mellett elhaladva. Úgy gondoltam nem állok meg Siófokon tölteni, mert a várható hatótáv még 20km-rel meghaladta a szükségeset. Az autópályán 100-110 körül autóztam, de Zamárdi után rá kellett döbbennem, hogy az emelkedők ilyen tempó mellett le fogják nullázni az akkut. Ezért Lelle előtt le is jöttem a pályáról, mert nem bírt volna ki még egy emelkedőt, és a 7-es főút onnan már vízszintes. Nyaralónk a fonyódi dombon van, az oda való felkaptatás során tűnt el a maradék megtehető 19 km és kerültek a helyére vonalak.De lehozott minket, és a klíma is ment végig. Volt a végén némi hatótáv parám , és legközelebb biztosan megállok Siófokon negyed órára! De nem hagyott cserben minket! Az össztáv 174 km- volt.

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

Robert Friedmann: Köszönjük, hasznos :)

 

Bálint Mézes: Bravo

 

Rich Nagy: Csinaltam Amperával tesztet, hogy vajon mennyit menne el egy 24kWh-os akkupackkal (rátöltésekkel). Eleg hatekony. Ime:

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


Nissan e-NV200 élménybeszámoló

Nissan e-NV200 élménybeszámoló

2017-04-01

A tegnap beígért beszámoló következik. Ha valaki nem látta volna a posztot, egy Nissan e-NV200 típusú elektromos haszongépjáművel teljesítettem a Budapest-Pécs útvonalat. Ebből a mondatból már rögtön lejön az, hogy sikerült :) A kocsival a budaörsi Nissan Gablini volt az első állomásom, szerettem volna minél nagyobb töltöttségi szintet elérni. Itt van ugyanis a város legszélén elhelyezkedő CHAdeMO töltőoszlop. Nagyon örülök annak, hogy sikerült még pont nyitvatartási időben odaérnem, hiszen egy Leaf pont a töltőn lógott, mint kiderült, a kereskedés tesztautója volt az, amit kérésemre leszedtek. 79%-os töltöttségi szinttel álltam be, 45 percet volt ott az autó, 97%-ra töltöttem DC-n (ami nekem érdekesség volt, mert úgy tudtam, hogy Nissant DC-n 96%-nál jobban nem lehet felölteni). 80% felett egyre alacsonyabb áramerősséggel lehet tölteni az autót, 96%-nál a töltés teljesítménye már csak 2 kW volt. Az e-NV200 computere 130 km-t becsült hatótávolságra, a siófoki töltő pedig 111 km távolságra volt (nem mentem autópályán). Gondoltam, hogy ez a 19 kilométeres differencia pont jó lesz nekem. Sokszor vezettem már villanyautót, de napi szinten sajnos még mindig nem, így nem tartozok az igazán bátrak közé, szeretk ráhagyni. A 7-esen végig 70 km/-hával mentem, tompított fényszóróval, klíma nélkül. Azt kezdtem észrevenni, hogy a differencia folyamatosan növekszik, eljutottam arra a pontra, hogy az autó 42 km-rel becsült nagyobb hatótávolságot, mint amilyen messze voltam Siófoktól. Úgyhogy körülbelül Székesfehérvár után 70 helyett több szakaszon a 75ös sebességet választottam. Érdekesség volt nekem, amit még egyik másik elektromos autóban sem tapasztaltam, hogy a tempomat mennyit fogyaszt. Amint bekapcsoltam, rögtön 7 km-rel kevesebbet jelzett az autó. Utána kikapcsoltam, és visszakaptam a 7 km-t. Nem gondoltam volna, hogy ennyi energiát követel egy sebességtartó automatika. Gondoltam, hogy lábam van, ezért nem pazarlok el 7 km-t, úgyhogy nem használtam. Ahogy a képen is látszik, amikor megérkeztem Siófokra, még 36 km-t írt az autó. 20 órakor kezdtem el tölteni, szerencsére itt sem volt senki előttem. Jobban tartottam a Siófok-Pécs útvonaltól, mint a Budapest-Siófoktól (pedig km-ben ugyanannyi), hiszen ismertem a domborzati viszonyokat. Mindenképpen 100%-ra akartam tölteni (főleg úgy, hogy már tudtam, DC-n el lehet érni 96%-nál nagyobb töltöttségi szintet is). Gondoltam, hogy biztos lesz egy 1,5 óra a töltés, úgyhogy jártam egyet a környéken. Kicsit elhúzódott, 21:15-kor értem vissza (ami a tervezett 1,5 óránál ugye előbb volt), és a töltőoszlopon az eltelt idő és a leadott kWh helyett azt az üzenetet láttam, hogy csatlakoztassa elektromos autóját. Rögtön levert a víz, hogy biztos valamilyen hiba történt amíg én sétálgattam, és kezdhetem az egészet újból. Bepattantam a kocsiba, megnyomtam az indítógombot, és az a tájékoztatás fogadott, hogy az akkumulátor 100%-os és a becsült megtehető hatótávolság 145 km. Nagyon örültem ennek a hírnek, úgyhogy el is indultam Pécsre. Pécsre az út nagyon nehéz volt, annak ellenére, hogy az emelkedők után lejtők jöttek, ahol visszatöltött az autó. Rövid idő után láttam, hogy a tervezett 70-es tempóval nem teljesíthető az út, úgyhogy folyamatosan elkezdtem visszavenni a sebességet, és néztem hogy hogyan alakul a különbség a kocsi számítógépe és a navigáció szerint. 65... csökken a különbség, 60... csökken a különbség. Végülis az 55-ös sebességet találtam ideálisnak (utólag, valószínűleg 60-nal is célt értem volna, de nem szerettem volna éjszaka autómentőt keresni). Botrányos egyébként, hogy a Balaton és Pécs között semmilyen töltő nincs, még Dombóváron, de Kaposváron sem. Nem hogy CHAdeMO, egy sima AC sem. Az úton kicsit izgultam, így (ugyan tudtam, hogy nem fogyaszt az sokat) pl reflektort sem kapcsoltam, végig tompítottal mentem, saját láb, 55 km/h, fűtés/klíma nélkül. Mánfa után jött az utolsó nagy emelkedő, ami tudtam, hogy kemény lesz. Felfelé már elkezdett villogni a töltésre figyelmeztető visszajelző, a becsült hatótávolság már csak 12 km volt (a célig pedig 6 km volt a távolság). Az emelkedő után viszont végig lejtőn gurultam be Pécsre, ahol annyira működött a regeneratív rendszer, hogy a végén már 28 km-t jelzett a műszerfalt helyettesítő LCD kijelző. Pécsen a Nissan kereskedésnél szerettem volna tölteni szintén CHAdeMO-val, de probléma volt a töltőoszloppal, nem akarta tölteni, akárhányszor próbáltam. Szerencsére onnan csak 4 km távolságra van a Centrum parkoló, itt van az első publikus pécsi töltőberendezés. Az oszlop ténylegesen leadta az 50 kW teljesítményt, amivel elég hamar feltöltődött, 30 perc alatt elértem 81%-os töltöttséget, a kijelző 125 megtehető km-t jelzett. Az út összesen 221 km volt, átlagfogyasztásra 15,6 kWh/100km jött ki. Érdekesség nekem a tempomat volt, illetve azt figyeltem meg, hogy az autó az 52 km/h-ás sebességet szereti a legjobban. Budapest (Budaörs) - Pécs 5 óra alatt sikerült.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Azt még fontos megjegyeznem, hogy az említett 52 km/h-ás sebsséggel viszont gyakorlatilag ki lehet szaladni a világból vele. Simán teljesíthető 150 km egy töltéssel.

 

Szabó Zoltán: Köszönjük szépen a beszámolót! Én nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam! :)

 

György Nattán: Szerintem ez nem a tempomat fogyasztása, hanem program belekalkulálja, hogy pl emelkedőn többet fogyaszt, ha ragaszkodunk a fix sebességhez.

 


1    2    3    4   


Összesen 20 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni

 

Elektromos autó hírek

Egy perc töltés, 800 kilométer vezetés: jön a használható e-autó?
Ha igaz a Fisker bejelentése, akkor nyugodtan kijelenthetjük: mérföldkőhöz érkezett az elektromos autózás, hiszen megtö... Tovább.
800 km teljes terheléssel – megérkezett a Tesla kamionja
A Tesla nem csak az új Roadsterrel fojtotta bele a szót a közönségbe a tegnap esti bemutatón, ugyanis ... Tovább.
Ekkora siker a villanyautókra adott ingyenpénz
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.
A BMW-sekre haragszol, mert bevágnak index nélkül? Akkor nézd meg ezt a Priust! – VIDEÓ
Szeretünk haragudni a BMW-sekre, mert gyakran elfelejtik, mire is való az a kis kar a kormány bal oldalánál, de ... Tovább.
Úgy viszik az elektromos autókat, mintha ingyen lennének
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.