#gyart

 

Tud valaki olyan cégről, vállalkozásról, amely elektromos, illetve megújuló energiával hajtott gépjárművek tervezésével, fejlesztésével, gyártásával foglalkozik?

2017-07-31

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy tud-e valaki olyan cégről, vállalkozásról, amely elektromos, illetve megújuló energiával hajtott gépjárművek tervezésével, fejlesztésével, gyártásával foglalkozik? Köszönöm szépen előre is a normális válaszokat! :-)

Posztoló:

 

8 válasz érkezett:

Foki László: EV permanent

 

János Nagy: Igen, őket én is megtaláltam. Köszönöm szépen! :-)

 

Gabor Halacsy: Tesla, Nissan... :)

 


A Volvo gyárt zöld rendszámra jogosult autót?

2017-06-08

Sziasztok! Volvo gyárt zöld rendszámra jogosult autót az új xc90-en kívül? Mert ma Pest belvárosában láttam egy xc70 formájú, zöld rendszámosat.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

András Fischer: Igen, van több plug-in hibrid autójuk.

 

Atilla Vigh: V60 nagyon szép..

 

Csaba Nagy: http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/long-term-tests/volvo/volvo-v60-plug-in-hybrid-2015-long-term-test-review/

 


Fiat 500e vélemény

Fiat 500e vélemény

2017-03-29

Sziasztok! Fiat 500e. Írok róla néhány sort, mert nem találtam a neten sehol, hasonlóan megírt véleményt az autóról, pedig jól jött volna vásárlás előtt. Nem túl hosszas gondolkodás után vettünk egy Fiat 500e-t cirka 25500-km-el 1013.12-havi gyártásút. Mindig tetszetek ezek a retro autók. Mini, fiat stb… Budapesti használatra vettük, így legtöbbször néhány kilométert megyünk az autóinkkal. Otthonról zöldségesbe, pékségbe, közértbe stb.. Ezen a néhány kilométer alatt a benzines autók szinte be sem melegednek, ráadásul a legkisebb benzines autónk is 5500-ccm, így 20-liter körül fogyaszt mindegyik a városban, ilyen használat mellett. Arról nem is beszélve, hogy ez a használat a legrosszabb nekik, a hidegen használt motor kopása miatt. Számításaim szerint tízszer kevesebbet fogyaszt így árban 100-km-en az elektromos autónk, tehát mi 9000-ft-ot spórolunk 100-km-enként. Évi átlag 10.000-km-es futásteljesítménnyel számolva és egyéb költségeket megspórolva 4-év alatt azaz kb 40.000-km alatt meghozza az árát. Más elektromos autó szóba sem jöhetett, mert nem tetszett egyik forma sem. Fiat 500e-t Mexikóban gyártják, elvileg Floridában árulják őket. Mivel Európában nem forgalmazzák, így mindegyiket az Usa-ból hozzák be, a legtöbbet törötten és itthon megjavítják. Sajnos a legtöbb esetben nem 500e, hanem sima 500-as karosszéria elemekkel javítják vissza, mert az 500e elemek drágák. Így mokolt nem eredeti kinézetű az legtöbb itthon kapható. Ezt tapasztalatból is mondom, több autót néztem meg vásárlás előtt. Szerencsére nekem sikerült kifognom egy normálist, kevés km futással. Rétegvastagság mérő mindenhol gyári értéket mutatott. Tehát igényesen javították vissza vagy tényleg nem volt törve. Sokan félnek, hogy tönkremennek az akkumulátor és drága a csere. Olvastam, hogy jó esetben 150.000-200.000-km-ert el kell menjenek ezek. Évi 10.000-km-eres futással ez 15-20-év. Szerintem egyébként a következő 5-évben akkorát fog fejlődni a technika, hogy lényegesen olcsóbbak és jobbak lesznek az akkuk, így remélhetőleg nem lesz olyan drága az akkupakk csere, mint most. Tapasztalatok, ami eddig nem sok van, mert 2-napja vettük és használjuk az autót. Tatán vásároltam, és Bp 16-kerületbe jöttem haza lábon. Waze háztól házig 83-km-ert írt az 1-es úton. Kereskedő elfelejtette teljesen feltölteni, így 64% töltöttséggel 103-km hatótávot írva indultam el, 65-75-km/óra sebességgel haladva, ismerős ajánlására, akinek szintén ilyen autója van. Tempómattal 75-km/órára ráállva eléggé zabálta a megtehető kilométereket, mert ilyenkor nincs visszatöltés, végig zöldben volt az economy mutató. 65-75-közt játszva a gázpedállal és visszatöltögetve az akkut, sikerült plusz 28-km megtehető távolságot nyernem az autóba. Hozzáteszem, szerencsére sokszor lejtett az út Pest felé, így minden gond nélkül hazaértem és még itthon is tudtunk vele furikázni egy kicsit, mire felraktam töltőre. Természetesen 100% töltöttség esetén simán bevállaltam volna a 83-km-es utat 90-110-el autózva is. Reggelre 100% töltöttségen 191-km megtehető hatótáv fogadott. Feleségem ma normál városi körülmények közt autózva 37-km-ert ment az autóval, rádió és szellőztetés használatával, ami 46-km-megtehető távolságot vett le az autóból. Tehát normál használat mellett kb 80%-át lehet venni a kiírt hatótávolságnak, azaz 150-km-ert meg lehet tenni az autóval számításaim szerint gond nélkül. Tehát azt mondanám vezetési stílustól és fogyasztóktól függően 100-200-km közt lehet egy ilyen autóval városban egy töltéssel megtenni. Az autó formavilága végett egy nagyon szerethető vicces kis autó. 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így elég fürge és nagyon stabil az alacsony súlypontja miatt. Igazi kis gokart. Családi autónak nem alkalmas, mert pici. Hátsó ülés csak gyereknek való. Csomagtartója max kis bevásárlásra. Egy „nagy hátránya” van. Nincs gyors töltő csatlakozója, így 6-8-óra egy teljes töltés ideje. Városban használva ez nem olyan nagy gond, mert este ráér töltődni, és egy napra bőven elégnek tűnik a hatótávolsága. Elvileg csatlakozó típusa Type1. Arra kíváncsi lennék, tudom ezt, az autót tölteni valamelyik nyilvános töltőn? Pl Ázsia centerben, Aréna plázában vagy máshol? Kell hozzá valamilyen speciális kábelt vennem? stb… Egyelőre ennyi. Lesznek hosszas használat során szerzett tapasztalatok, akkor megosztom őket!

Posztoló:

 

28 válasz érkezett:

Gergely Szládek: Szia. Szuper a kis matchbox, de a számaid TUTI nem stimmelnek. Egy teljes feltöltés tuti nem 6-8 óra, ami után 191 km-ert ír ki a műszere! Ha a kocsi kijelzője jó, %/-ban kifejezett tölté...

 

Siska Mátyás: Szia, simán tudod tölteni bármelyik AC oszlopról (tehát a felsoroltak mindegyikében), egy egyszerű type2-type1 kábelre lesz szükséged hozzá. (Nissan Leaf töltőkábelként keress rá, a Leaf AC ...

 

Gergely Szládek: Viszont köszi a beszámolót "kipufogós" Robi, most látom hogy te vagy az :D

 


A Volvo is gyárt elektromos autókat?

A Volvo is gyárt elektromos autókat?

2017-02-21

A Volvo komoly e-autókat kezd gyártani.....

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Cziglán András: tesla

 

Dudás Attila: Nah

 

Ernő Szép: Ugyan már! 3 év múlva? Ez a sokadik üres ígéret a Volvotol. A mostnak van értéke!

 


Lesz utángyártott akkumlátor is?

Lesz utángyártott akkumlátor is?

2017-02-09

Indul a Törökországi utángyártott akksigyár. Ez a hír, érdekesen tarthatja a használt elektromos autók árait. A korábbi, elsőgenerációs elektromos autók, akkumlátorait kicserélve 43-60 kWh pakkra, nagy hatótávú autóként ismét piacra kerülhetnek. Már csak a béna invertereket kell kicserélni....és mindezt jó áron.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Ernő Szép: A béna inverterek kicserélésére kell még embert, céget találni. Legalább olyan fontos, mint az akku bővítés.

 

Varsányi Péter: Árulja el nekem valaki, miért is kellene invertert cserélni? A motor teljesítménye nem nő attól, hogy nagyobb az akku. A fékezésnél sem változik a tömeg, és ezzel együtt az ...

 

Ernő Szép: A szakirodalomban az AC - DC és a DC - AC áramátlakítóra felváltva használják az inverter és konverter szavakat. Nem találtam egységes és következetes elnevezést. A "töltő" szó alatt ...

 


1    2   


Összesen 7 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni