#elektromos-auto

 

Nissan Leaf vs. Peugeot Ion

2017-03-01

Heló mindenki, elektromos autó vásárlás előtt állok, és pár kérdésem lenne! Peugeot IOn ( vagy bármelyik klónja) és a Nissan leaf van terítéken számomra. 4-5 éves modelleket néztem mert azok vannak számomra elérhető ár kategóriában! A kérdéseim: -Az országszerte található gyors töltök ingyenesek, és kompatibilisek? (Mert nem szeretnék úgy járni hogy épp élerek egyhez és nem tudok "tankolni"? -Az akkumulátorok élettartama kilométer vagy év függő hogy milyen àllapotban van? Kb hány évig kilométerig szokták bírni? És milyen árban van ha cserélném? -Mik áz általános szerviz igények, és mibe kerül? -A műszaki vizsga ugyan úgy megy/ ugyan annyiba kerül, mert ugye itt nincs CO mérés? -Mik az átírás költségei? -De a legfontosabb előre láthatólag egy 5 éves autó elmegy még 5 évet kb? Előre köszönöm a válaszokat, és bocsánat ha valami ilyet kérdezetem ami másnak evidens, de csak 2-3 napja olvasgatok, és ezekre a kérdésekre nem találtam választ!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Ernő Szép: Válaszok: - Ennél a két típusnál igen. - Mindkettő számít, 12 - 14 évig vagy 250 - 300 ezer km-ig bírják, a kapacitásuk fokozatosan csökken, nem mennek tönkre egyik pillanatról a ...

 

Borteleki Szabolcs: Nagyon köszi a gyors válaszokat

 

Varsányi Szabolcs: Átírási kölség, önkormányzati adó nincs.

 


Renault Zoe tapasztalatok - akkumlátor

2017-02-22

Tisztelt Csoporttagok, amennyiben van bármelyik tagunknak tapasztalata a Renault Zoe vonatkozásában, amit meg tudna/szeretne osztani esetleg - szívesen venném. Használati tapasztalatok, összevetve pl. a Nissan Leaf-fel, az akkumulátor tulajdonjoga vs. bérlete, ebből adódó kötöttségek - ha vannak? Minden olyan infó, ami releváns lehet a elektromos autó vásárlása előtt e típus kapcsán. Köszönöm előzetesen is!! + ha van link leírásról, stb.. azt is köszönöm.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Dóra Bürger: Magyarországon nincs akkubérlés, a többi infot megtalálod egy kicsit lejjebb ugyanezt kérdeztem 6 hete kb:) sok-sok releváns info gyűlt össze abban a postban...

 

Tamás Kiss: köszönöm

 

Gábor Tamás: Szép estét. Már pénteken megtapasztalod milyen külsőre / belsőre kipribálhatod..üdv .Tamás Gábor

 


Hybrid hajtású autóra érdemes-e váltanunk?

Hybrid hajtású autóra érdemes-e váltanunk?

2017-02-22

Sziasztok, érdekelne véleményetek a következő témában. Még csak ismerkedünk az elektromos autók világával. Zömében Budapesten autózunk (de inkább bringázunk vagy tömegközlekedünk), illetve olykor vidékre utazunk autóval 200-250 km-re. Külföldre maximum 500-600 km-et megyünk évente, de az is ritka. Az elektromos autók még nem megfizethetők számunkra, de a váltáson már gondolkodunk. Az lenne a kérdésem, hogy Hybrid hajtású autóra érdemes-e váltanunk? Honda Insight-ot és Toyota Priust nézegettem eddig 2004-2008-as évjáratokban. Minden vélemény, tapasztalat érdekelne. Köszönöm előre is.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Kocsis István: Nekem volt 2-es, két 3-as Prius-om, jelenleg 3-as Plugint hajtok, a legmegbízhatóbb autó. Ha nem elektromost veszel, inkább Prius mint Honda. Voltam Insight tedztvezetésen, amikor meglátta a kereskedő, higy Prius-al megyek, azt mondta, hogy ...

 

Pintarics Balázs: Egy 2-es Priust elvileg már meglehet venni 1,5-2 millió forint között, akár 150-180 ezer km-el. Akkor ez valóban megéri az árát? Igazából zöld gondolkodásból és öntudatból szeretné...

 

Kocsis István: Állítólag a 2-es a legmegbízhatóbb a sorozatban. Az enyémben miután eladtam 210.000 km-el, elromlott egy cella, de a szerelő/kereskedő kicserélte, csak mesélte később. Ha nálam romlott volna rl, ez ...

 


Van már töltősávos koncepció?

Van már töltősávos koncepció?

2017-02-21

Itt már nincs gond a hatótávval. Bár nincs elektromos autóm, mégis érdekes a kérdés, hogy milyen is lehet a Balatonnál lejönni a 7-ről full töltött autóval... Talán épp ez kell a tömeges átálláshoz.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Milos Kövér: Nem hiszem hogy ez így el fog terjedni. Drága lenne, a töltés átvitel is sok veszteséggel járna.

 

Tamás Surányi: Hát ezt mi sosem.fogjuk az M 7-nél megtudni!

 

Sándor Cseresznyés: nagyon elmés elgondolás,bár nékem sincs még elektromos autóm mindenki elmebetegnek tart amikor a környezetvédelemről,meg az energiatárolásról beszélek,pár év és a magyor is beismerik

 


Miért nem a li-polymer az elterjedt az autós/motoros körökben?

2017-02-21

laikus kérdés: annó régen, sok-sok évvel ezelőtt repülőgép modelleztem li-ion cellákkal, hasonlókkal mint ami az elektromos autókban van, csak ott persze több száz cella, vagy ezer. aztán átváltottam a laposabb, nagyobb kapacitású li-polymer packokra, amikkel súlyt nyertem, és nagyobb kapacitást, valamint nagyobb kisülési áramot. a kérdés: miért nem a li-polymer az elterjedt az autós/motoros körökben?

Posztoló:

 

6 válasz érkezett:

József Aranyos: Miből gondolod, hogy nem az?

 

Nyúl Balázs: A Hyundai Ioniq Electricben pl li-polimer akksi van

 

József Aranyos: Egyébként mindkettőtöknek igaza van. A kivétel erősíti a szabályt. Az Ioniq-on kívül én sem tudok máshol Li-polimer akkut. Az én iOn-omban is li-ion akku van.

 


1    2    3    4    5    6    7    8    9    10   


Összesen 49 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni