#csak

 

Létezik kétfázisú töltés?

Létezik kétfázisú töltés?

2017-03-24

Az új, 2017-es Audi Q7 e-tronról olvastam a következőket: "Thanks to the new two‑phase charging technology, full charging from an industrial socket with an output of 7.2 kW only takes around two and a half hours." Azaz "Az új, kétfázisú töltési technlológiának köszönhetően a teljes feltöltés egy ipari csatlakozóról csak két és fél óra." Nem is akárhol, hanem itt: https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-q7-e-tron-30-tdi-quattro-available-from-beginning-of-march-for-order-5644 Más angol nyelvű oldalakon is utalnak ezen típusnál a kétfázisú töltésre. Én viszont még soha nem hallottam arról, hogy két fázisról töltenének egy autót. Valaki tud erről többet, esetleg tud valami linket, egyebet, ahol erről bővebben írnak? Előre is köszönöm a hasznos információkat!

Posztoló:

 

1 válasz érkezett:

József Kis: Amerikában a háztartásokban van 240V, az 2 fázisú áram. Lehet arra gondolhattak. https://en.wikipedia.org/wiki/Split-phase_electric_power

 


Le lehet cserélni a hagyományos égőt az elektromos autóban LEDesre?

Le lehet cserélni a hagyományos égőt az elektromos autóban LEDesre?

2017-03-23

Lehet buta kérdés de mint ha nem minden elektromos autóban lennének LED izzók a hátsó lámpákban. Legalábbis azt látom hogy pl az index izzó sok esetben hagyományos égő. Le lehet cserélni LED-re ezeket? Engedi az elektronika? Másik kérdés hogy a nappali menetfény kikapcsolható-e? Mert ugye vannak esetek amikor teljesen felesleges még ha csak tizen pár watt is.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Adam Jusztus: Nem erre van tervezve, van ahol a visszajelző hibakódot dob, ha bármit ledre cserélsz. Annyit nem számít amúgy, mint gondolnád, inkább a fényszóróval lehet valamennyit spórolni(Ha automatá...

 

Gergely Szládek: Pontosan uyg van, ahogy Adam Jusztus mondja. Nincs értelme vesződni vele, mert a fogyasztásban nem ad akkora megtakaritást, mint amennyit gondol az ember, hameg a vezérlőt akármit megzavar, kinlódhatsz vele. Egyedüli értelme, ...

 

Barek Péter: A menetfény sosem felesleges, főleg nem egy szuperhalk autón.

 


Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére?

Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére?

2017-03-21

Van valakinek ötlete a Leaf GPS SD kártyán lévő térképek frissítésére? Kérdeztem a szervizt, az volt a válasz vegyek új kártyát 42.000 Ft.-ért. (nem ettem meszet) Eddig minden egyéb GPS t sikerült frissíteni, pl. torrent oldalról. Erről a kártyáról akartam először egy biztonsági másolatot készíteni, hátha a frisst térképeket valahonnan majd letöltöm, de a kártyaolvasó nem is látja! Valószínű másolásvédelem van rajta. Tehát valóban csak másik komplett programmal képzelhető el. Négy éves a verzió, ha nem is örökre, de valamennyit adhattak volna volna hozzá, hiszen egy legálisan megvásárolt programról van szó! Ennyi idő elteltével rengeteget változott az úthálózat. Pl. a Gablini budaörsi szervize rajta sincs a térképen, pedig legalább 15 éve ott vannak, és az utca is létezik. Ebből arra következtetek, hogy a Magyarország térkép a verzió ellenére több mint 4 éves! Természetesen elég lenne Mo. térképre megoldás. Köszönöm!

Posztoló:

 

2 válasz érkezett:

Gábor Szabó: sajna erről lemaradok http://bevezetem.eu/2016/07/11/a-nissan-uj-ingyenes-terkepfrissitesi-kampanyt-indit-a-nissanconnect-rendszerhez

 

Varsányi Péter: Nem másolásvédett, max. nem szabványos formátumú. Elvileg ha belenéznék, látnám, hány százalékban hasonlít a PC-k fájlrendszerére.

 


Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

2017-03-14

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni tisztázni egy félreértést? Egy beszélgetés során szóba került a gyorstöltés, és hogy a Leafnél Chademo van, de a Zoe-ban is van erre lehetőség, pedig ott csak 1db Type 2 csatlakozó van. Amennyire utána olvastam jól látom hogy Zoe tud 43kW (3x62A)-val tölteni? De akkor ehhez olyan töltőpont kell ami AC módban Type-2 csatlakozón kitolja ezt az áramot. Itthon van egyáltalán ilyen, vagy Zoe-t akkor nem lehet villámtölteni?

Posztoló:

 

7 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Vannak ilyen oszlopok, de nem túl gyakori. Az ELMŰ oszlopok általában 22kW-ot tudnak, amivel azért szintén viszonylag gyorsan tölthető a Zoé... abból találsz a legtöbbet mostanság.

 

Rizmajer László: A legtöbb 3 karos villámtöltő tud DC töltést (CHAdeMO + CCS Combo 50 kW) illetve AC (Type 2 43 kW). Ezeken a töltőpontokon tudod villámtölteni a Zoe-t, az ELMŰ-s oszlopokon pedig 22 kW-tal tölthető.

 

Kanczler Csaba: Elmű oszlopnál kérni kell külön a regisztrációkor a 32A-es töltési lehetőséget (probálni még nem próbáltam) Tehát elvben az is többet tud 22-nél

 


Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


1    2    3    4    5   


Összesen 25 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni