#csak

 

ELMŰnél csak zöld rendszámos autó tölthet ingyen?

2017-05-24

Felvetodott egy kerdes a minap, amire 100%-os bizonyossaggal nem tudok valaszt adni. Adott egy EU-s elektromos auto, de nem magyar, foleg nem zold rendszamos. Ha ez az auto Budapesten az ELMU oszlopokon tolt, kell kozben fizetnie a parkolasert?

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Siska Mátyás: Szerintem egyértelműen igen. A parkolási díj alól nem a töltés ténye, hanem a zöld rendszám mentesít.

 

Siska Mátyás: Tehát amíg a szabályozás nem típushoz köti a kedvezményt (tehát: ingyenes az elektromos autóknak), hanem valamilyen az autón elhelyezett jelzéshez, addig fizetni kell - mint ahogyan nekünk is ...

 

Ernő Szép: Nem kell fizetnie. Ha külső áramforrásról tölthető az autó, legyen rajta bármilyen rendszám, amíg az Elmű oszlopon ténylegesen tölt, addig nem kell parkolódíjat fizetnie. Fehér magyar rendszámmal ...

 


Amerikai Nissan Leaf - műszerfal bal tetején az a ¨karácsonyfa¨ (amelyik néha kettő) vagy csak egy fél az mit jelent?

2017-05-14

Sziasztok! Két hónapja használok egy 2015¬ös Amerikai Nissan Leafet amelyhez nem kaptam semmilyen információt. Szeretném megkérdezni hogy a műszerfal bal tetején az a ¨karácsonyfa¨ (amelyik néha kettő) vagy csak egy fél az mit jelent? Meg azt hogy a D és a B között mi a különbség? Köszönöm a válaszokat!

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Gábor Tamás: A karácsonyfák minnél több van annál takarékosabban vezettél .a D .és a B fokozat között annyi a külömbség hogy nagyobb energia visszatáplálás van a B ...

 

Szabó Gábor: A B fokozat,csak arra jó, ha kevesebbet akarok lábbal fékezni. Ha mégis lábbal fékezek, akkor is van ugyan olyan visszatöltés, az utolsó méterekig, onnantól már csak a fékbeté...

 

Zoltán Kiss: Köszi

 


Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat.

2017-05-02

Sziasztok, Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat. Nyilván van másik autó is, tehát leginkább kalandvágyból utaztunk elektromossal. Ahogy már egy párszor ezt leírtam, ismét bebizonyosodott, hogy a teljesen elektromos autó nem alkalmas még közepesen távoli utakra sem. Az út Szolnokon keresztül vezetett, ahol a Chademo töltőt használtunk oda és vissza is megállva egy "gyors" pitstopra. Az út nettó 2:40 percet vett igénybe (normál autóval ez 2:20, más útvonal és normálisabb sebesség). A sztráda részen 115 km/h-ra állítottam a tempomatot az országúton 96 km/h-ra, nyilván a diesel autónkkal azért gyorsabban megyek ennél. A töltés 80%-ra tényleg 20 percig tartott de 92%-ra felnyomni 45 percig. A bruttó út 3,5 óra volt, tehát több mint egy órát buktam egy 220 km-es távon :) . Ez gyakorlatilag teljesen elfogadhatatlanul sok, ráadásul miután Szolnokon megálltam és valamit kellett csinálni a családdal, a megspórolt pénzt rögtön el is költöttem. Ennek megfelelően, kényelmetlenül (kicsi az autó), lassan és szinte semmivel sem olcsóbban mentem haza Békéscsabára. Kalandnak jó volt, közekedési eszköznek nem. Azt csak mellesleg teszem hozzá, hogy pl. egy Zoe-val pont ugyanígy tartott volna az út, csak akkor fizethettem is volna Szolnokon a hotelben, tehát egyedül a Teslával lehetett volna normálisan eljutni Csabára. Fontos megjegyezni, hogy itt még nem síelésről vagy nemzetközi utazásról beszélünk, csak egy 220 km-es középtávú útról. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az elektromos autózás baromi jó, ha második, ingázó autónak használod, első számú autónak nem alkalmas és jó ideig még nem is lesz az...

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

István Bagó: 400-500 km-es valós hatótávolság már nincs beláthatatlanul távol...

 

Ernő Szép: Gratulálok! És mennyi pénz maradt a zsebedben a több mint 1 óra időveszteségért cserébe? Lehet, hogy neked teljesen mindegy (bár akkor nem írtad volna le a Zoéval való fizetős tölté...

 

Laszlo David: A villanyautot nemis hosszutàvu utakra fejlesztik. A vàrosi közlekedés a lényege. Nem is olcso közlekedési eszköz.Sporolni nem lehet vele.A lokàlis légszennyezés csökkentése a cél....

 


Toyota Prius Plug-in - tényleg nem lehet villám tölteni csak 220-ról?

2017-04-23

Sziasztok! Toyota Prius Plug-in vételén gondolkozom. Tényleg nem lehet villám tölteni csak 220-ról? Köszi Ferkó

Posztoló:

 

2 válasz érkezett:

Varsányi Péter: Semmit sem lehet villámtölteni 220V-ról. 50-80 kW töltőteljesítménynél vörösen izzanának a vezetékek az utcai oszlopokon, és lángot köpne a legnagyobb villanyóra is.

 

Tábi Ferenc: Rosszul fogalmaztam. Csak 220-as töltő van hozzá? Gyorstölteni nem lehet?

 

Balazs Faluvegi: A benzinmotor hangjat felporgetve mindenkeppen probald ki, mert rossz idoben sokat fogod hallgatni. Ettol eltekintve nagyon jo auto.

 


Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el

2017-04-20

Az első hónap tapasztalatai egy holland 5 éves használt nissan leaf-el Egy honap alatt sikerült 2700km-ert autóznunk vele. Amikor vettük 23000 km volt benne ez azt jelenti, hogy nem sokat használták előtte. A márkaszervizben az akkumulátor ellenőrzésnél mindenhol a maximális pontszámot kapta egyet kivéve, hogy sokat tárolták magas töltöttséggel. Vételkor mind a 12 kapacitás jelzője meg volt. Most az intenzív használat után már csak 11 van meg belőle, ami szerintem is reális egy 5 éves autóban(Hatótávban a 12kapacitás és a 11 kapacitás jelző között nem vettem észre különbséget, valószínűleg pont a határon volt). 10C fokos környezeti hőmérsékletnél országúti használatban reggel 145km-es hatótávot szokott kijelezni. Az átlag fogyasztásom 12-13kwh/100km között szokott alakulni. A tegnapi nap adott egy kis ízelítőt, hogy majd mi vár ránk a következő télen. 1C és hóesés+ fűtés jelentősen csökkenti a hatótávot, szerintem 2/3-a elehet a 10C fokoshoz képest. Mentem vele hosszabb utakat is mint például sóskút-siófok(2x90km), Sóskút-Dömös (2x75km), Sóskút-Vác-M3-gablini(105km). Tapasztalatom szerint 10C-15C-fokos környezeti hőmérséklet mellett országúton közlekedve (80km/h - 55km/h) nagy biztonsággal 110-120km-es utat lehet teljesíteni(kíméletes vezetéssel). A leghosszabb utunk során (105km) még maradt 3 pálcika a kapacitás jelzőből.(A régebbi Leaf-ek még nem jelzik százalékosan az akkumulátor kapacitást.) Költség része: 2700km-re elköltöttem volna egy hónap alatt 70eFt-ot ha benzint tankoltam volna. Az áram költségem vegyesen otthon+munkahely+ingyenes töltésekkel 5eFt körül alakult(Otthoni fogyasztás növekedés). Egy hónap minden közlekedési igényünket meg tudtuk oldani egy elektromos autóval (Némi odafigyeléssel és tervezéssel). Remélem hasznos volt azok számára akik hasonlón gondolkodnak. Még annyit tennék hozzá, hogy az autóval semmilyen műszaki jellegű problémánk nem volt.

Posztoló:

 

11 válasz érkezett:

Szabó Zoltán: Nagyon szépen köszönöm a beszámolót, én mindig szívesen olvasok hasonlókat, bármilyen e-autóval kapcsolatban! :)

 

Dóra Bürger: Köszönöm enis. Nem emlékszem, 24 vagy 30 kw?

 

Bálint Szita: 24kw-os, és nincs benne hőszivattyú. A fűtéssel akkor lehet a legtöbbet spórolni, ha még reggel a töltőbe bedugva előfűti magát.

 


1    2    3    4    5   


Összesen 25 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni