#benzines

 

Fiat 500e vélemény

Fiat 500e vélemény

2017-03-29

Sziasztok! Fiat 500e. Írok róla néhány sort, mert nem találtam a neten sehol, hasonlóan megírt véleményt az autóról, pedig jól jött volna vásárlás előtt. Nem túl hosszas gondolkodás után vettünk egy Fiat 500e-t cirka 25500-km-el 1013.12-havi gyártásút. Mindig tetszetek ezek a retro autók. Mini, fiat stb… Budapesti használatra vettük, így legtöbbször néhány kilométert megyünk az autóinkkal. Otthonról zöldségesbe, pékségbe, közértbe stb.. Ezen a néhány kilométer alatt a benzines autók szinte be sem melegednek, ráadásul a legkisebb benzines autónk is 5500-ccm, így 20-liter körül fogyaszt mindegyik a városban, ilyen használat mellett. Arról nem is beszélve, hogy ez a használat a legrosszabb nekik, a hidegen használt motor kopása miatt. Számításaim szerint tízszer kevesebbet fogyaszt így árban 100-km-en az elektromos autónk, tehát mi 9000-ft-ot spórolunk 100-km-enként. Évi átlag 10.000-km-es futásteljesítménnyel számolva és egyéb költségeket megspórolva 4-év alatt azaz kb 40.000-km alatt meghozza az árát. Más elektromos autó szóba sem jöhetett, mert nem tetszett egyik forma sem. Fiat 500e-t Mexikóban gyártják, elvileg Floridában árulják őket. Mivel Európában nem forgalmazzák, így mindegyiket az Usa-ból hozzák be, a legtöbbet törötten és itthon megjavítják. Sajnos a legtöbb esetben nem 500e, hanem sima 500-as karosszéria elemekkel javítják vissza, mert az 500e elemek drágák. Így mokolt nem eredeti kinézetű az legtöbb itthon kapható. Ezt tapasztalatból is mondom, több autót néztem meg vásárlás előtt. Szerencsére nekem sikerült kifognom egy normálist, kevés km futással. Rétegvastagság mérő mindenhol gyári értéket mutatott. Tehát igényesen javították vissza vagy tényleg nem volt törve. Sokan félnek, hogy tönkremennek az akkumulátor és drága a csere. Olvastam, hogy jó esetben 150.000-200.000-km-ert el kell menjenek ezek. Évi 10.000-km-eres futással ez 15-20-év. Szerintem egyébként a következő 5-évben akkorát fog fejlődni a technika, hogy lényegesen olcsóbbak és jobbak lesznek az akkuk, így remélhetőleg nem lesz olyan drága az akkupakk csere, mint most. Tapasztalatok, ami eddig nem sok van, mert 2-napja vettük és használjuk az autót. Tatán vásároltam, és Bp 16-kerületbe jöttem haza lábon. Waze háztól házig 83-km-ert írt az 1-es úton. Kereskedő elfelejtette teljesen feltölteni, így 64% töltöttséggel 103-km hatótávot írva indultam el, 65-75-km/óra sebességgel haladva, ismerős ajánlására, akinek szintén ilyen autója van. Tempómattal 75-km/órára ráállva eléggé zabálta a megtehető kilométereket, mert ilyenkor nincs visszatöltés, végig zöldben volt az economy mutató. 65-75-közt játszva a gázpedállal és visszatöltögetve az akkut, sikerült plusz 28-km megtehető távolságot nyernem az autóba. Hozzáteszem, szerencsére sokszor lejtett az út Pest felé, így minden gond nélkül hazaértem és még itthon is tudtunk vele furikázni egy kicsit, mire felraktam töltőre. Természetesen 100% töltöttség esetén simán bevállaltam volna a 83-km-es utat 90-110-el autózva is. Reggelre 100% töltöttségen 191-km megtehető hatótáv fogadott. Feleségem ma normál városi körülmények közt autózva 37-km-ert ment az autóval, rádió és szellőztetés használatával, ami 46-km-megtehető távolságot vett le az autóból. Tehát normál használat mellett kb 80%-át lehet venni a kiírt hatótávolságnak, azaz 150-km-ert meg lehet tenni az autóval számításaim szerint gond nélkül. Tehát azt mondanám vezetési stílustól és fogyasztóktól függően 100-200-km közt lehet egy ilyen autóval városban egy töltéssel megtenni. Az autó formavilága végett egy nagyon szerethető vicces kis autó. 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így elég fürge és nagyon stabil az alacsony súlypontja miatt. Igazi kis gokart. Családi autónak nem alkalmas, mert pici. Hátsó ülés csak gyereknek való. Csomagtartója max kis bevásárlásra. Egy „nagy hátránya” van. Nincs gyors töltő csatlakozója, így 6-8-óra egy teljes töltés ideje. Városban használva ez nem olyan nagy gond, mert este ráér töltődni, és egy napra bőven elégnek tűnik a hatótávolsága. Elvileg csatlakozó típusa Type1. Arra kíváncsi lennék, tudom ezt, az autót tölteni valamelyik nyilvános töltőn? Pl Ázsia centerben, Aréna plázában vagy máshol? Kell hozzá valamilyen speciális kábelt vennem? stb… Egyelőre ennyi. Lesznek hosszas használat során szerzett tapasztalatok, akkor megosztom őket!

Posztoló:

 

28 válasz érkezett:

Gergely Szládek: Szia. Szuper a kis matchbox, de a számaid TUTI nem stimmelnek. Egy teljes feltöltés tuti nem 6-8 óra, ami után 191 km-ert ír ki a műszere! Ha a kocsi kijelzője jó, %/-ban kifejezett tölté...

 

Siska Mátyás: Szia, simán tudod tölteni bármelyik AC oszlopról (tehát a felsoroltak mindegyikében), egy egyszerű type2-type1 kábelre lesz szükséged hozzá. (Nissan Leaf töltőkábelként keress rá, a Leaf AC ...

 

Gergely Szládek: Viszont köszi a beszámolót "kipufogós" Robi, most látom hogy te vagy az :D

 


Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket?

2017-03-19

Üdv mindenki! Van köztetek olyan tag, aki tartósabban használ Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi I-Miev trióból vmelyiket? Általános tapasztalatok érekelnének. Töröm a fejem valami ilyesmi váltáson, vagy a meglévő benzines mellé. Napi szinten cirka 30-35km-t megyek, többnyire város, meg vagy 3-4km főút. De ezt rendszeresen. Hétvégente 70km főút, de ezek mind kiszámíthatóak, célállomáson tudok tölteni, munkahelyen is, ott van 400V is (nem tudom hány amper, de most volt bővítés, megnézem majd). Teszteket átolvastam, kicsit másabb jellegű élménybeszámoló érdekelne inkább. Én magam 195cm magas vagyok, jelenleg egy G Astrát nyüstölök, és hamarosan érkezik a kislányom. Szóval, az elektromosnak tudnia kellene ilyen "igényeket" is kiszolgálni :) Hatótáv hogy alakul ilyen használatban, üzembentartási költségek, tippek-trükkök a típust illetően, ugye az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő dolgokat megszoktam, itt ez részben elmarad, mi van helyette? Köszönöm, aki tud segíteni!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Rizmajer László: 195 cm-hez kényelmetlen lesz. 187 cm vagyok és nálam határeset. Ezt leszámítva nagyon jó kis kocsi, november óta a két iOnnal több, mint 6500 km-t mentem, nem vágyom vissza pöfögősbe :)

 

Rizmajer László: Amúgy az iOn/C-Zero/i-Miev kérdés gyakran felvetődik, érdemes kicsit átfutni 2-3 hétre visszamenőleg a posztokat.

 

Gergely Szládek: Vedd meg az én Elektromos Pandámat, az standard méret, és nyáron max 134 km , de 110km mindig, télen a legrosszabb 70 km az elektromos fűtéssel. 1 éves akkublokkal adom! Olcsóbban, mint egy MIEV/C_ZERO/ION !! ...

 


Mennyibe kerül kb egy benzines kisautó (Citroen C3-s 2004-es) elektromosra alakítása?

2017-02-11

Üdv! Mint új tag érdeklődnék. Mennyibe kerül kb egy benzines kisautó (Citroen C3-s 2004-es) elektromosra alakítása? Anyag, munkadíj, tervek, stb. Évek óta LPGs autóink vannak, s majd pár év múlva szeretnénk tovább lépni az elektromos autózás irányába. Családi házban lakunk, vidéken, 220v-s hálózatunk van itthon. A C3-t (van mellette egy Xsara Picasso is, szintén LPGs) munkába járásra használjuk, napi 50 km távon. Van értelme átalakíttatni, vagy inkább fektessünk be egy gyárilag elektromos autóba? Előre is köszi a tanácsokat.

Posztoló:

 

14 válasz érkezett:

András Fischer: András Tukora a Te embered.

 

Gergely Szládek: C3 ból létezik gyári villanyos. Átalakítás a "megszokott" menetdinamikájú paraméterekre csak az meghajtó akkublokk 1,5 Millió akksi+ motor+vezérlő+töltő stb.... De arra tényleg András tud választ adni.

 

András Tukora: 20kwh akkuval (ez elég kb 130km-re) 3,5millió. 40kwh (260km) akkuval kb5,5millió. Az autó alacsony értéke miatt nem érdemes ennyit invesztálni bele. Bár ennyiből nem tudsz venni elektromos autót így még meg is é...

 


Használt elektromos autó 200 km hatótávval és benzinmotorral

2017-01-06

Köszönöm a befogadást... Lassan 1-éve szemezgetek Elektromos autóval. Kinek mi a véleménye arról hogy mit kellene venni. Elsősorban városi használat. Jo lenne egy kis benzin tartalék motor ha lenne. BMW I3-as nagyon tettszik. 2016.VIII-hó lőtti REX-es modell téli időszakban kicsivel megy el 100km-től többet. Fiatalabbra nem szánnék annyi pénzt. Nissan Leaf-ról semmi tapasztalatom nincsen. Létezik olyan Elektromos autó ami elmegy minimum 180-200 kilómétert és van kis tartalék benzines motor is ha kicsit trehány vagyok, és nem figyelek a töltöttségre. Köszönöm a segítséget, véleményeket...

Posztoló:

 

27 válasz érkezett:

Siska Mátyás: Hát, ehhez a legközelebb az új 33 kWh-s BMW i3 REX áll, de még az sem feltétlenül lenne tökéletes választás. Ha vársz még egy fél-egy évet a vásá...

 

Siska Mátyás: Használt vagy régebbi autók között sajnos nem fogsz találni olyat, ami megfelel az igényeidnek.

 

Barek Péter: Ez egyik nagy okosság a villanyautóban, hogy nem milliónyi kopó, hőtáguló, koszolódó alkatrészből áll, így karbantartásigénye is minimális. Én biztosan nem bonyolítanám az életemet egy kiegészí...

 


Használt elektromos autó Hollandiából

2016-11-21

Aki használt elektromos autót szeretne, az import egyszerűsége miatt érdemes Holland piacon nézelődni. Az EU tagállamok közül itt és Litvániában adták, már három éve, a legmagasabb állami/tartományi támogatást. Itt a támogatás elérte a 9-10.000,-€. Három éves elidegenítési tilalom mostanába jár le, megjelentek a piacon a használt Leaf-ek, jellemzően Acenta, Tekna kivitelben 9-14.000€ árakon. Érdemes a fekete műszerfalas 2013.06 hó után gyártott model II. változatot választani, Tekna kivitel Led fényszórót, navi, bőr, napelemes tetőt jelent, de a legfontosabb a hőszivattyús fűtése, fűtött akku ami miatt kicsit nagyobb a hatótáv. Sok Peugeot/Citroen is a piacra került, 6-8.000€ körüli áron. Fontos még, hogy idéntől nem támogatják a plugin hibrideket, Prius PlugIn, Opel Ampera, Mitsubishi Outlander PHEV-ből is bőven lehet válogatni. 25-60 km elektromos hatótáv miatt nem rossz alternatívát jelentenek ezek, a jelenlegi 9-20.000€ körüli ár egy 3 éves autoért nem rossz. Érdekes dolog a futott km kérdése. A gondolkodás módot át kell állítani a fejekben. Sokkal magasabb futású autókat lehet bevállalni EV-ből mint benzinesből. Jó példa erre a Prius ami bizonyítottan, tartós taxik 500-1 millió km is elmennek-hála az elektromos motornak-a motor+váltó megbontása nélkül.....a hidegindításnál kíméli a benzinmotort, 20-40% folyamatosan segít a hajtásban.

Posztoló:

 

9 válasz érkezett:

Varsányi Szabolcs: Hasonló a helyzet az USA-ban forgalmazott Fiat 500e-vel. Mostanába kerülnek piacra az elsőleg támogatott példányok. Azért itt nagyon elszántnak kell lenni, mert macerás az import, az üzembehelyezés itthon lehetetlen, ezé...

 

Varsányi Szabolcs: Tesla importot az USA-ból én nem ajánlom, két autót importáltunk saját részre....haszonnal, de eladtuk Hollandoknak. A garancia miatt csak EU Teslát szabad venni....ha, nincs garancia a szervíz és az ...

 

Imre Szücs: Gyorsan ide is belekotnyeleskedek, mert senki sem kérdezett engem. :-)) Szal az USA Leafre sem vonatkozik az akkucsere gari - amennyire tudom. Ami meg még fontos a Leaf-nél, hogy a 6.6-os inverterrel kell megvenni, mert a 3.3-as ...

 


1   


Összesen 5 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni