#autokat

 

Van még valakinek 16A-es hálózata?

2017-03-14

Ha megengedtek egy kis személyes tapasztalatot, illetve kíváncsi vagyok ti milt tapasztaltok - most én is kezdek szembesülni a villanyautózás gyakorlati apró nehézségeivel, pedig még nincs is meg az autóm. Mikor elkezdtem konnektoros hibrid autókat nézegetni, gondoltam, bedugom a garázsban és kész. Nem gondol bele az ember, hogy elég jelentős áramfelvételre van szükség ahhoz, hogy azt a nagy akksit feltöltsük - aminek utána képesnek kell lennie megmozgatni több tonnát. Nem porszívó, nem hajszárító. Még csak nem is mosógép. Az autó egy új kategória, a legtöbb háztartásban ismeretlen az ilyen áramigényű fogyasztó. Mi egy házat bérlünk, ahol 1 fázis, 16A van összesen, ráadásul 20 éves az épület. A leendő autó (Outlander PHEV) 10A-es töltővel érkezik. Ezzel tölt fel úgy 5 óra alatt. Szabályozni az áramerősségét nem lehet ha jól tudom, csak időzíteni hogy éjjel töltsön. Ha 16A van összesen az egész házra, és van villanysütő, mikró, klíma, mosogatógép, mosógép, akkor esélyes hogy gondok lesznek ha napközben töltjük az autót. A villanyszerelőnk szerint egy mosógépnek simán van 8-10A indulóárama. Bár azt nem tudom, valóban mindig felvesz-e az a töltő 10A-t? Gondolom amikor elkezdi tölteni meg mondjuk még fűt vagy hűt is. Kihívtam a villanyszerelőt, hogy mit lehet ezzel kezdeni, mondta hogy meg lehet kérni a 32A-t, de ide nem fogják megadni, mert nincs a villanyórából a földbe vason bevezetett földelés. 25A-t megadnak gond nélkül - mondta. De az ÉMÁSZ most helyszínrajzot kér (adtak egy üres lapot, hogy a villanyszerelő rajzolja le hol van a villanyóra). Rosszul kezdődik, lehet hogy nem adják meg a 25A-t sem, mert a villanyóra helye és típusa már nem felel meg a mai szabványoknak. Szóval lehet hogy át kell építeni a fél villamos hálózatot a házban, ami nem a miénk, így nem szívesen költök rá sokat. Ha nem éri meg, marad az éjszakai időzített töltés, bár nem örülök ennek, mert van olyan nap, hogy a párom megy ide-oda délelőtt, utána én megyek vagy együtt megyünk ide-oda este, napközben pedig tudnánk tölteni (itthon dolgozunk mindketten). Gondolkodtam olyan töltő beszerzésén is, amin lehet szabályozni az áramerősséget, és levenni 6A-re, de akkor meg nagyon lassan tölt, ráadásul több száz ezer Ft egy olyan, akkor már lehet jobban megéri a villamos hálózatot átépíteni. Nektek mi a tapasztalat? Van még valakinek 16A-es hálózata?

Posztoló:

 

15 válasz érkezett:

István Bagó: 3×16A-en nem gondolkoztál? Mekkora távolságot furikáztok egy nap átlagban?

 

Zsók József: Cserélj albérletet.

 

Rizmajer László: Fillérekből vásárolható időzítő kapcsolós dugalj, amin be tudod állítani, hogy hajnali 1 és 5 között töltsön az autó. 4 óra alatt fel tudod tölteni. Vagy 3 fázis, 1 megy a kocsi ...

 


A Volvo is gyárt elektromos autókat?

A Volvo is gyárt elektromos autókat?

2017-02-21

A Volvo komoly e-autókat kezd gyártani.....

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Cziglán András: tesla

 

Dudás Attila: Nah

 

Ernő Szép: Ugyan már! 3 év múlva? Ez a sokadik üres ígéret a Volvotol. A mostnak van értéke!

 


Használt elektromos autó Hollandiából

2016-11-21

Aki használt elektromos autót szeretne, az import egyszerűsége miatt érdemes Holland piacon nézelődni. Az EU tagállamok közül itt és Litvániában adták, már három éve, a legmagasabb állami/tartományi támogatást. Itt a támogatás elérte a 9-10.000,-€. Három éves elidegenítési tilalom mostanába jár le, megjelentek a piacon a használt Leaf-ek, jellemzően Acenta, Tekna kivitelben 9-14.000€ árakon. Érdemes a fekete műszerfalas 2013.06 hó után gyártott model II. változatot választani, Tekna kivitel Led fényszórót, navi, bőr, napelemes tetőt jelent, de a legfontosabb a hőszivattyús fűtése, fűtött akku ami miatt kicsit nagyobb a hatótáv. Sok Peugeot/Citroen is a piacra került, 6-8.000€ körüli áron. Fontos még, hogy idéntől nem támogatják a plugin hibrideket, Prius PlugIn, Opel Ampera, Mitsubishi Outlander PHEV-ből is bőven lehet válogatni. 25-60 km elektromos hatótáv miatt nem rossz alternatívát jelentenek ezek, a jelenlegi 9-20.000€ körüli ár egy 3 éves autoért nem rossz. Érdekes dolog a futott km kérdése. A gondolkodás módot át kell állítani a fejekben. Sokkal magasabb futású autókat lehet bevállalni EV-ből mint benzinesből. Jó példa erre a Prius ami bizonyítottan, tartós taxik 500-1 millió km is elmennek-hála az elektromos motornak-a motor+váltó megbontása nélkül.....a hidegindításnál kíméli a benzinmotort, 20-40% folyamatosan segít a hajtásban.

Posztoló:

 

9 válasz érkezett:

Varsányi Szabolcs: Hasonló a helyzet az USA-ban forgalmazott Fiat 500e-vel. Mostanába kerülnek piacra az elsőleg támogatott példányok. Azért itt nagyon elszántnak kell lenni, mert macerás az import, az üzembehelyezés itthon lehetetlen, ezé...

 

Varsányi Szabolcs: Tesla importot az USA-ból én nem ajánlom, két autót importáltunk saját részre....haszonnal, de eladtuk Hollandoknak. A garancia miatt csak EU Teslát szabad venni....ha, nincs garancia a szervíz és az ...

 

Imre Szücs: Gyorsan ide is belekotnyeleskedek, mert senki sem kérdezett engem. :-)) Szal az USA Leafre sem vonatkozik az akkucsere gari - amennyire tudom. Ami meg még fontos a Leaf-nél, hogy a 6.6-os inverterrel kell megvenni, mert a 3.3-as ...

 


1   


Összesen 3 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni