#amit

 

BMW i3 milyen töltővel lehet tölteni?

2017-07-30

Sziasztok! Egy olyan problémàm lenne hogy Érdrol indulva Siofokra szeretnek menni egy baratom nyaralojaba par napra i3-as BMW vel. A problema csak az hogy ahogy lattam a PlugShare-n nem igazan lattam a kornyeken megfelelö gyorstoltot csak lassut. Nem igazan vagyok tisztaba az I3 tolto csatlakozojával de meg tudnátok mondani hogy a Type 2 22kw os toltovel lehetne tölteni? Tudom h az se "gyors tolto" de gyorsabb mint amit a 220 ba dugok. Vagy esetleg mas megoldast a kornyeken? Mert a szallason nem tudom tolteni... koszi szepen elore is!

Posztoló:

 

17 válasz érkezett:

Helén Kulics: Veszprémben van villám és gyors töltő, Siófokon van 1-2 szállodâban már gyors töltő, külsősök is használhatják, persze ezek fizetősek.

 

Helén Kulics: M7 Székesfehérvárnál a sztráda mellett közvetlen van egy gyorsétteremnek gyors töltője.

 

Helén Kulics: Balatonfüreden is van több gyors töltő. Fizetősek, asszem.

 


Oda vissza szerencsém volt kipróbálni a Lukoil remek töltőit az M3-as kivezető szakaszán.

Oda vissza szerencsém volt kipróbálni a Lukoil remek töltőit az M3-as kivezető szakaszán.

2017-06-24

Napi rekord 340km! Ma mentem le Mezőkövesdre Sóskútról! Oda vissza szerencsém volt kipróbálni a Lukoil remek töltőit az M3-as kivezető szakaszán. Odafelé ahogy számítottam is rá elég kedvezően alakult a fogyasztás. Miután 97%-ra töltöttem a kivezezőn, 115km után még 47 maradó kilométerrel értem Mezőkövesdre(4 pálcika). Egész-napi töltés után este 9 órákkor indultam haza. Ahogy számítottam rá visszafelé jóval többet emelkedik az út ezért csak 25 maradó km-rel értem el a Lukoil kutat(2 maradó pálcika+ a kút előtt rendesen emelkedik). Odafelé végig 100km/h-ás sebességgel egy Szlovák kamion szélárnyékában autóztam. Visszafelé mivel már nem voltak kamionok ezért csak 85km/h-ra állítottam a tempomatot. Szerencse, hogy inkább óvatos voltam visszafelé mert így nem lett teljesen kicentizve.

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

Kálmán Kiss: 24 vagy 30kw-os leaf?

 

Virágh Dániel: Azert ez a lassusag durva

 

Sándor Ábel: Hát igen. Egyenlőre a villanyautók zöme a helyváltoztatás igényének kielégítésére csak nagyon korlátozottan alkalmas. ;) Per pillanat ez van. De mire megoldódik, addigra kitalálják, hogy ...

 


Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat.

2017-05-02

Sziasztok, Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat. Nyilván van másik autó is, tehát leginkább kalandvágyból utaztunk elektromossal. Ahogy már egy párszor ezt leírtam, ismét bebizonyosodott, hogy a teljesen elektromos autó nem alkalmas még közepesen távoli utakra sem. Az út Szolnokon keresztül vezetett, ahol a Chademo töltőt használtunk oda és vissza is megállva egy "gyors" pitstopra. Az út nettó 2:40 percet vett igénybe (normál autóval ez 2:20, más útvonal és normálisabb sebesség). A sztráda részen 115 km/h-ra állítottam a tempomatot az országúton 96 km/h-ra, nyilván a diesel autónkkal azért gyorsabban megyek ennél. A töltés 80%-ra tényleg 20 percig tartott de 92%-ra felnyomni 45 percig. A bruttó út 3,5 óra volt, tehát több mint egy órát buktam egy 220 km-es távon :) . Ez gyakorlatilag teljesen elfogadhatatlanul sok, ráadásul miután Szolnokon megálltam és valamit kellett csinálni a családdal, a megspórolt pénzt rögtön el is költöttem. Ennek megfelelően, kényelmetlenül (kicsi az autó), lassan és szinte semmivel sem olcsóbban mentem haza Békéscsabára. Kalandnak jó volt, közekedési eszköznek nem. Azt csak mellesleg teszem hozzá, hogy pl. egy Zoe-val pont ugyanígy tartott volna az út, csak akkor fizethettem is volna Szolnokon a hotelben, tehát egyedül a Teslával lehetett volna normálisan eljutni Csabára. Fontos megjegyezni, hogy itt még nem síelésről vagy nemzetközi utazásról beszélünk, csak egy 220 km-es középtávú útról. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az elektromos autózás baromi jó, ha második, ingázó autónak használod, első számú autónak nem alkalmas és jó ideig még nem is lesz az...

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

István Bagó: 400-500 km-es valós hatótávolság már nincs beláthatatlanul távol...

 

Ernő Szép: Gratulálok! És mennyi pénz maradt a zsebedben a több mint 1 óra időveszteségért cserébe? Lehet, hogy neked teljesen mindegy (bár akkor nem írtad volna le a Zoéval való fizetős tölté...

 

Laszlo David: A villanyautot nemis hosszutàvu utakra fejlesztik. A vàrosi közlekedés a lényege. Nem is olcso közlekedési eszköz.Sporolni nem lehet vele.A lokàlis légszennyezés csökkentése a cél....

 


Új e-Golfról mi a véleményetek?

Új e-Golfról mi a véleményetek?

2017-04-09

Új e-Golfról mi a véleményetek? Szerintem a 300km kicsit túl sok amit ígérnek, talán a 220 meglesz neki.

Posztoló:

 

2 válasz érkezett:

József Szegi: Reálisan 140 km hatótáv. És akkor nagyon óvatosan 140 Wh/km (wattóra/kilóméter)

 

Csicsók Gábor: Opel Ampera frankón félezret megy...ha nem hiszed olvass utána.

 


Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről?

2017-04-04

Sziasztok! Van tapasztalatotok type1-type2 töltőkábelről? Az autó (Peugeot Ion) oldalán type1 csatlakozó van, a töltő pedig type2-es. Van olyan kábel, amit kerülni kell? Az Ion-hoz egyébként 16A-es kábelt vagy 32A-es kábelt érdemes venni? Köszönöm!

Posztoló:

 

4 válasz érkezett:

József Aranyos: Nekem is van az iOn-hoz Type2->Type1 kábelem. Elég a 16-os, mert az autó invertere nem vesz fel 14A-nél többet.

 

Ernő Szép: 16A bőven elég, mert az autó max 14A-t tud felvenni váltóáramról. Ez pl. jó: http://coolautoo.hu/passziv-toltokabelek/7438-elektromos-auto-toltokabel-type1-type2-16a-valaszthato-kabelhossz.html?ps_full_site=1

 

József Aranyos: Amúgy ez a kábel passzív, nem lehet vele gond.

 


1    2    3    4   


Összesen 16 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni

 

Elektromos autó hírek

Egy perc töltés, 800 kilométer vezetés: jön a használható e-autó?
Ha igaz a Fisker bejelentése, akkor nyugodtan kijelenthetjük: mérföldkőhöz érkezett az elektromos autózás, hiszen megtö... Tovább.
800 km teljes terheléssel – megérkezett a Tesla kamionja
A Tesla nem csak az új Roadsterrel fojtotta bele a szót a közönségbe a tegnap esti bemutatón, ugyanis ... Tovább.
Ekkora siker a villanyautókra adott ingyenpénz
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.
A BMW-sekre haragszol, mert bevágnak index nélkül? Akkor nézd meg ezt a Priust! – VIDEÓ
Szeretünk haragudni a BMW-sekre, mert gyakran elfelejtik, mire is való az a kis kar a kormány bal oldalánál, de ... Tovább.
Úgy viszik az elektromos autókat, mintha ingyen lennének
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogató... Tovább.