#ahol

 

Hogyan lehet ezt az RFID kártyát igényelni töltéshez?

2017-07-03

Sziasztok! Úgy alakult, hogy a családba kerül egy Citroen C-Zero valamikor a jövőhét folyamán, és mivel a villanyautózás nekünk még új műfaj egy kis segítséget szeretnék kérni. Sok helyen olvasom, hogy az utcai töltőkhöz kell vagy nem kell RFID kártya. Erről mit kell tudni? Egy ilyen kártya elég az összes olyan töltőhöz, ahol ezt kérik? Vagy minden üzemeltető külön kártyát kér? Tovább hogyan lehet ezt az RFID kártyát igényelni? A válaszokat előre is köszönöm!

Posztoló:

 

3 válasz érkezett:

Ernő Szép: A villanyautosok.hu -n minden infót megtalálsz.

 

Erhard Pfisztner: Legyen egy type1/type2 kébel a kocsihoz, hogy tudjad használni Budapesten az ELMŰ közterületi oszlopait és a többi parkolókban elhelyezett Type2 csatlakozót. Otthon 10A-rel másutt AC oszlopn type2 -vel 16A tudsz tö...

 

Csiszár András: https://e-autozas.hu/#!echarge

 


Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat.

2017-05-02

Sziasztok, Hétvégén megjártuk a Leaf-el a Dunaharaszti - Békéscsaba utat. Nyilván van másik autó is, tehát leginkább kalandvágyból utaztunk elektromossal. Ahogy már egy párszor ezt leírtam, ismét bebizonyosodott, hogy a teljesen elektromos autó nem alkalmas még közepesen távoli utakra sem. Az út Szolnokon keresztül vezetett, ahol a Chademo töltőt használtunk oda és vissza is megállva egy "gyors" pitstopra. Az út nettó 2:40 percet vett igénybe (normál autóval ez 2:20, más útvonal és normálisabb sebesség). A sztráda részen 115 km/h-ra állítottam a tempomatot az országúton 96 km/h-ra, nyilván a diesel autónkkal azért gyorsabban megyek ennél. A töltés 80%-ra tényleg 20 percig tartott de 92%-ra felnyomni 45 percig. A bruttó út 3,5 óra volt, tehát több mint egy órát buktam egy 220 km-es távon :) . Ez gyakorlatilag teljesen elfogadhatatlanul sok, ráadásul miután Szolnokon megálltam és valamit kellett csinálni a családdal, a megspórolt pénzt rögtön el is költöttem. Ennek megfelelően, kényelmetlenül (kicsi az autó), lassan és szinte semmivel sem olcsóbban mentem haza Békéscsabára. Kalandnak jó volt, közekedési eszköznek nem. Azt csak mellesleg teszem hozzá, hogy pl. egy Zoe-val pont ugyanígy tartott volna az út, csak akkor fizethettem is volna Szolnokon a hotelben, tehát egyedül a Teslával lehetett volna normálisan eljutni Csabára. Fontos megjegyezni, hogy itt még nem síelésről vagy nemzetközi utazásról beszélünk, csak egy 220 km-es középtávú útról. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az elektromos autózás baromi jó, ha második, ingázó autónak használod, első számú autónak nem alkalmas és jó ideig még nem is lesz az...

Posztoló:

 

13 válasz érkezett:

István Bagó: 400-500 km-es valós hatótávolság már nincs beláthatatlanul távol...

 

Ernő Szép: Gratulálok! És mennyi pénz maradt a zsebedben a több mint 1 óra időveszteségért cserébe? Lehet, hogy neked teljesen mindegy (bár akkor nem írtad volna le a Zoéval való fizetős tölté...

 

Laszlo David: A villanyautot nemis hosszutàvu utakra fejlesztik. A vàrosi közlekedés a lényege. Nem is olcso közlekedési eszköz.Sporolni nem lehet vele.A lokàlis légszennyezés csökkentése a cél....

 


Nissan e-NV200 élménybeszámoló

Nissan e-NV200 élménybeszámoló

2017-04-01

A tegnap beígért beszámoló következik. Ha valaki nem látta volna a posztot, egy Nissan e-NV200 típusú elektromos haszongépjáművel teljesítettem a Budapest-Pécs útvonalat. Ebből a mondatból már rögtön lejön az, hogy sikerült :) A kocsival a budaörsi Nissan Gablini volt az első állomásom, szerettem volna minél nagyobb töltöttségi szintet elérni. Itt van ugyanis a város legszélén elhelyezkedő CHAdeMO töltőoszlop. Nagyon örülök annak, hogy sikerült még pont nyitvatartási időben odaérnem, hiszen egy Leaf pont a töltőn lógott, mint kiderült, a kereskedés tesztautója volt az, amit kérésemre leszedtek. 79%-os töltöttségi szinttel álltam be, 45 percet volt ott az autó, 97%-ra töltöttem DC-n (ami nekem érdekesség volt, mert úgy tudtam, hogy Nissant DC-n 96%-nál jobban nem lehet felölteni). 80% felett egyre alacsonyabb áramerősséggel lehet tölteni az autót, 96%-nál a töltés teljesítménye már csak 2 kW volt. Az e-NV200 computere 130 km-t becsült hatótávolságra, a siófoki töltő pedig 111 km távolságra volt (nem mentem autópályán). Gondoltam, hogy ez a 19 kilométeres differencia pont jó lesz nekem. Sokszor vezettem már villanyautót, de napi szinten sajnos még mindig nem, így nem tartozok az igazán bátrak közé, szeretk ráhagyni. A 7-esen végig 70 km/-hával mentem, tompított fényszóróval, klíma nélkül. Azt kezdtem észrevenni, hogy a differencia folyamatosan növekszik, eljutottam arra a pontra, hogy az autó 42 km-rel becsült nagyobb hatótávolságot, mint amilyen messze voltam Siófoktól. Úgyhogy körülbelül Székesfehérvár után 70 helyett több szakaszon a 75ös sebességet választottam. Érdekesség volt nekem, amit még egyik másik elektromos autóban sem tapasztaltam, hogy a tempomat mennyit fogyaszt. Amint bekapcsoltam, rögtön 7 km-rel kevesebbet jelzett az autó. Utána kikapcsoltam, és visszakaptam a 7 km-t. Nem gondoltam volna, hogy ennyi energiát követel egy sebességtartó automatika. Gondoltam, hogy lábam van, ezért nem pazarlok el 7 km-t, úgyhogy nem használtam. Ahogy a képen is látszik, amikor megérkeztem Siófokra, még 36 km-t írt az autó. 20 órakor kezdtem el tölteni, szerencsére itt sem volt senki előttem. Jobban tartottam a Siófok-Pécs útvonaltól, mint a Budapest-Siófoktól (pedig km-ben ugyanannyi), hiszen ismertem a domborzati viszonyokat. Mindenképpen 100%-ra akartam tölteni (főleg úgy, hogy már tudtam, DC-n el lehet érni 96%-nál nagyobb töltöttségi szintet is). Gondoltam, hogy biztos lesz egy 1,5 óra a töltés, úgyhogy jártam egyet a környéken. Kicsit elhúzódott, 21:15-kor értem vissza (ami a tervezett 1,5 óránál ugye előbb volt), és a töltőoszlopon az eltelt idő és a leadott kWh helyett azt az üzenetet láttam, hogy csatlakoztassa elektromos autóját. Rögtön levert a víz, hogy biztos valamilyen hiba történt amíg én sétálgattam, és kezdhetem az egészet újból. Bepattantam a kocsiba, megnyomtam az indítógombot, és az a tájékoztatás fogadott, hogy az akkumulátor 100%-os és a becsült megtehető hatótávolság 145 km. Nagyon örültem ennek a hírnek, úgyhogy el is indultam Pécsre. Pécsre az út nagyon nehéz volt, annak ellenére, hogy az emelkedők után lejtők jöttek, ahol visszatöltött az autó. Rövid idő után láttam, hogy a tervezett 70-es tempóval nem teljesíthető az út, úgyhogy folyamatosan elkezdtem visszavenni a sebességet, és néztem hogy hogyan alakul a különbség a kocsi számítógépe és a navigáció szerint. 65... csökken a különbség, 60... csökken a különbség. Végülis az 55-ös sebességet találtam ideálisnak (utólag, valószínűleg 60-nal is célt értem volna, de nem szerettem volna éjszaka autómentőt keresni). Botrányos egyébként, hogy a Balaton és Pécs között semmilyen töltő nincs, még Dombóváron, de Kaposváron sem. Nem hogy CHAdeMO, egy sima AC sem. Az úton kicsit izgultam, így (ugyan tudtam, hogy nem fogyaszt az sokat) pl reflektort sem kapcsoltam, végig tompítottal mentem, saját láb, 55 km/h, fűtés/klíma nélkül. Mánfa után jött az utolsó nagy emelkedő, ami tudtam, hogy kemény lesz. Felfelé már elkezdett villogni a töltésre figyelmeztető visszajelző, a becsült hatótávolság már csak 12 km volt (a célig pedig 6 km volt a távolság). Az emelkedő után viszont végig lejtőn gurultam be Pécsre, ahol annyira működött a regeneratív rendszer, hogy a végén már 28 km-t jelzett a műszerfalt helyettesítő LCD kijelző. Pécsen a Nissan kereskedésnél szerettem volna tölteni szintén CHAdeMO-val, de probléma volt a töltőoszloppal, nem akarta tölteni, akárhányszor próbáltam. Szerencsére onnan csak 4 km távolságra van a Centrum parkoló, itt van az első publikus pécsi töltőberendezés. Az oszlop ténylegesen leadta az 50 kW teljesítményt, amivel elég hamar feltöltődött, 30 perc alatt elértem 81%-os töltöttséget, a kijelző 125 megtehető km-t jelzett. Az út összesen 221 km volt, átlagfogyasztásra 15,6 kWh/100km jött ki. Érdekesség nekem a tempomat volt, illetve azt figyeltem meg, hogy az autó az 52 km/h-ás sebességet szereti a legjobban. Budapest (Budaörs) - Pécs 5 óra alatt sikerült.

Posztoló:

 

21 válasz érkezett:

András Fischer: Azt még fontos megjegyeznem, hogy az említett 52 km/h-ás sebsséggel viszont gyakorlatilag ki lehet szaladni a világból vele. Simán teljesíthető 150 km egy töltéssel.

 

Szabó Zoltán: Köszönjük szépen a beszámolót! Én nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam! :)

 

György Nattán: Szerintem ez nem a tempomat fogyasztása, hanem program belekalkulálja, hogy pl emelkedőn többet fogyaszt, ha ragaszkodunk a fix sebességhez.

 


Létezik kétfázisú töltés?

Létezik kétfázisú töltés?

2017-03-24

Az új, 2017-es Audi Q7 e-tronról olvastam a következőket: "Thanks to the new two‑phase charging technology, full charging from an industrial socket with an output of 7.2 kW only takes around two and a half hours." Azaz "Az új, kétfázisú töltési technlológiának köszönhetően a teljes feltöltés egy ipari csatlakozóról csak két és fél óra." Nem is akárhol, hanem itt: https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-q7-e-tron-30-tdi-quattro-available-from-beginning-of-march-for-order-5644 Más angol nyelvű oldalakon is utalnak ezen típusnál a kétfázisú töltésre. Én viszont még soha nem hallottam arról, hogy két fázisról töltenének egy autót. Valaki tud erről többet, esetleg tud valami linket, egyebet, ahol erről bővebben írnak? Előre is köszönöm a hasznos információkat!

Posztoló:

 

1 válasz érkezett:

József Kis: Amerikában a háztartásokban van 240V, az 2 fázisú áram. Lehet arra gondolhattak. https://en.wikipedia.org/wiki/Split-phase_electric_power

 


Töltőhálózat Szlovéniában

Töltőhálózat Szlovéniában

2017-03-15

Nemrégiben Szlovéniában jártam. Érdekes volt látni, hogy milyen jól átgondolt gyorstöltő hálózatot építettek ki EU finanszírozással (úgy látszik ők nem a kazah kecskék szaporodását taglaló tanulmányokra költik az uniós pénzt :) ). Gyakorlatilag a fő közlekedési útvonalakon 50-60km-ként található olyan benzinkút, ahol töltő is van. Minden töltőn van CHAdeMO, CCS2 és Type2 AC csatlakozás. A szolgáltatás fizetős. Ez azért érdekes, mert előre vetítheti, hogy nálunk mennyit fognak kérni a töltésért, ha fizetőssé válik. (Szlovénia árszínvonala hasonló a magyarhoz, az üzemenyag ára pl. szinte fillérre ugyanannyi, mint itthon.) Nem olcsó! A telefonhívásra kapcsolt töltés percenként(!) 20 Eurocent, regisztráció esetén 11 Eurocent percenként. Ha valaki prepay kártyát vesz, akkor már nem percenként, hanem töltésenként kell fizetni 10EUR-t. Az egyetlen hátránya a rendszernek, hogy a Type1-es AC töltést nem teszi lehetővé. De valahol azért érthető, hogy az EU az EU-s szabványok szerinti töltőket támogatja és a lassabb, hosszadalmasabb egyfázisú amerikai Type 1-et nem. Illetve felajánlja a DC töltést - már, ha van erre lehetőség az autóban.

Posztoló:

 

5 válasz érkezett:

Roland Kosarszky: Ez érdekes, mert akkor az egy fázisú 16A töltésu autókat gyakorlatilag semmi értelme tölteni,mert jóval drágább lenne mint a benzin...

 

Laszlo Huszar: Itt is ez lesz ,semmi sincs ingyen !

 

Zénó Kovács: "Az ingyen kólát is fizeti valaki..."

 


1    2   


Összesen 10 találat

 

Iratkozz fel heti hírlevelünkre

Érdekelnek az elektromos autók? Heti hírlevelünkkel mindig képben leszel a legújabb elektromos autó trendekkel!

* kötelező kitölteni